Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '11

 
Kategori
Sinema
 

Sevgi sözcükleri

Sevgi sözcükleri
 

Son günlerde sanki gözümde bir pınar var, durmadan akıyor…

Küçücük bir söz, bir dokunuş, bir fotoğraf, bir şarkı, (normal zamanda da anne ile ilgili hiçbir şarkıyı dinleyemem…) okuduğum bir cümle, çevremde yaşanan kayıplar, hastalıklar, sıkıntılar v.s. durumlar ve olaylar sonunda, kendimi ağlar ya da ağlamaklı buluyorum.

Bu ağlak durumum pek hayırlı değil biliyorum. Hiçbir şey nedensiz değil onu da biliyorum ama hayat işte…

Son aylarda kendime fiziksel ve ruhsal olarak çok yüklendim. Çok yoruldum, üstüne bir de geçen hafta bir operasyon geçirdim. Operasyon öncesi, - deneyimli olmama rağmen - genel anestezi alacak olmamın getirdiği sıkıntı ile bazı güzel olmayan düşüncelerle örülüp, çözüldüm. Aklımdan uzunca bir yaşam gelip geçti… Ama en önemlisi Allah'a olan inancım… Allah'a teslim olduğumda içime acayip bir huzur doluyor ve kendimi uçan bir kuş kadar hafif ve özgür hissediyorum.

İşte bu ruh halimi daha da tetikleyecek, bir film Sevgi Sözcükleri…

Ara ara, ama genellikle duygusal olduğum zamanlarda izlediğim ve arşivimdeki en sevdiğim filmlerden biridir.

Yapım… 1983 ABD

Türü… Dram, Romantik, Komedi

Oyuncular… Shirley MacLaine, Debra Winger, Jack Nicholson, Jeff Daniels

Ana konu… Anne ve kızının yaklaşık 30 yıllık hikayesi…

Ödülleri… 5 Oscar, 10 farklı ödül…

Anne ve kız ilişkisinin yanında diğer tüm ikili ilişkilerin çok güzel işlendiği,

Sevginin, dostluğun, aşkın ve yaşamın gerçeklerinin yansıtıldığı ve çok doğal ifade edildiği,

Hayatı basit yaşıyor görünümünün arkasında, ağırlığında ezilmenin öyküsünün anlatıldığı,

Anne - kız ve anne - çocukların diyaloglarının belleklerden silinmeyeceği,

Yaş almakla, olgunlaşmakla çevreye daha faydalı, daha özverili kısacası egoların önüne geçilebileceğinin anlatıldığı,

Bir film Sevgi Sözcükleri…

Bu film de belleğim yer eden pek çok sahne var benim… Ama iki sahne beni her izleyişimde çok etkiler.

Kızına yapılacak olan ağrı kesici iğne saatinin birazcık gecikmesi sonucundaki annenin tepkisi ve annenin oğulları ile yaptığı son konuşma…

Filmi, daha fazla deşifre etmeden izlemeyenlere izlemelerini tavsiye etmek isterim. İzleyenlerle de aynı duyguları paylaştığımızı umuyorum…

Sağlıklı ve huzurlu kalınız… 

 
Toplam blog
: 29
: 1825
Kayıt tarihi
: 30.12.09
 
 

Merhaba, 1966 Ocak doğumluyum. İzmir'de yaşıyorum. Özel bir finans kurumundan emekli oldum. Şu an..