Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

Sevgi ve samimiyet

Çağımızın yaşadığı en büyük bunalım sevgisizlik ve samimiyetsizliktir diye düşünüyorum. Hepimiz farklı coğrafyalarda farklı kültürlere sahip olan insanlarız. Yunusumuzun sözlerini anlayabilseydik, birbirilerimize ve hatta tüm insanlığa sevgi ile bakabilecektir. ne diyordu: Elif okudum ötürü, satış yaptım götürü, yaradılanı sevdim yaradandan ötürü.

Sevecağiz ama kimin için seveceğimizde çok önemlidir.Severkende sevgimizde de samimi olacağız. Ama malesef sevgilerimizde samimiyetimiz gibi yapmacık oluyor. Bu da bizi sevgisiz ve hoşgörüsüz ediyor diye düşünüyorum.

Beşeri ilişkilerde empati yapabilmek çok önemlidir.Bana yapılmasını istemediğim şeyi bende başkasına yapmam diyebilsek bu işi yarılarız.

Hz. İsa (A.S)'a sormuşlar sen bu güzel ahlakı nerden aldın diye sorulduğunda cevaben Edepsizden aldım diye yanıtlar. Soranlar şaşırmışlar nasıl olur. Şöyle oluyor demiş edepsizde hasıl olan her türlü olumsuz söz ve davranışı bende yapsam bana da edepsiz derler diye düşündüm ve bu olumsuzlukları yapmamaya başladım.

İlim insanlığın yitiğidir, nerede görürseniz sahiplenin demiş gönüller sultanıdır. Kim dedi değil ne dedi diyebilsek süper olacaktır.

Son sözü yine Yunus Emre'den kapatmak istiyorum. Sevelim sevilelim, Dünya kimseye kalmaz.

 
Toplam blog
: 7
: 685
Kayıt tarihi
: 09.12.06
 
 

1967 Diyarbakır doğumluyum. Lise mezunuyum. Bir kurumda çalışıyorum .Evliyim. Ükemi, insanini ve yaz..