Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '20

 
Kategori
Anılar
 

Sevgili Annem

Anne sevgisi bir başkadır. Duası ise çok kutsaldır. Yüce Peygamberimiz Hz. Muhammed ( a, s)  ne denli yerinde ve güzel söylemişler: “ Cennet anaların ayakları altındadır” diye.  Sevgili annemi 21 Mart 1980’ de öbür âleme gönderdik. Aradan 40 yıl gibi bir zaman geçti. Kırk yıl bir insan ömrüdür. Annemin vefat ettiği zaman dünyaya gelenler şimdi torun torba sahibi olmuşlardır. Onlara ve çocuklarına sağlıklı günler ve hayırlı ömürler dilerim.

Geçen gün defterlerimi karıştırınca bir sarı defterimin yaprakları arasında “SEVGİLİ ANNEM” adlı bir şiirimi gördüm.  Bu serbest olarak yazdığım şiir ayrıca bizim Söke’de yayımlanan Beşparmak dergisinde de yayınlanmıştır.  Ben ilkokul, ortaokul ve öğretmen  okulunda okuduğum günlerde veya başka günlerde evden çıkarken rahmetli annem bahçe sokağına kadar gelir ve öylece arkamdan beni izler ve arkamdan  bakardı. Annem yorulmasın diye sokağı değiştirmek zorunda kalıyordu. 

 

Sevgili  annemden söz ederken  bir iki özelliıği de sunmak istiyorum; aslında bu özellikler  birçok annelerimizde vardır.  Onu mehtetmek  istemiyorum.. Ancak sırası gelmişken   yazmak istkiyorum: 

1- Babamla asla tartışmazdı, 

2- Komşuları  çok severdi, 

3- Az ve öz konuşurdu,

4- Savurgan değildi, 

5- Onun, bunun arkasında  asla konuşmazdı. 

6-  Yalan sözden nefret ederdi.

Bir gün anneme sordum, “ anneciğim zahmet edip niçin arkamdan bakıyorsunuz, hem de ayakta, bana aynen şöyle dedi: Oğlum boyuna bakıyorum,  boyunu yürüyüşünü seyrederken çok mutlu oluyorum “ dedi. Ayıptır söylemesi ben de o yıllarda incecik tığ gibi bir delikanlı idim… O günler çabuk geldi, geçti… O günlerin kıymetini bilemedik.

Şimdi o günlerin anısına sevgili annem için yazdığım şiiri siz değerli okuyucularımla paylaşıyor ve sevgili annemi saygıyla ve rahmetle anıyorum. Mekânı cennet olsun.

 

SEVGİLİ ANNEM

Sen

Ne zaman

Evden çıksam, ayrılsam

Ardımdan çıkardın kapıdan

Dikkatli dikkatli öylece

Kâh sevinçli, kâh üzgün

Çiçek çiçek bakardın

Geçmişten geleceğe

Bakan gözlerle

Yansıyan bir hüzünle

 

Ve

Ardımdan

El sallar

Gözden kayboluncaya dek

Hep öylece bakardın

Yüreğime coşkun bir ırmak gibi

Ak pak akardın

Akardın

Doyasıya

Bakardın

Beşparmak, Yıl: 121, Sayı: 157- Söke 2010

 

                          Abdülkadir GÜLER

                         30 Nisan 2020- SÖKE

--------------------------------------------------------------------------------------

Not: Daha önce ki  yazımda annemin   vefat tarihi  sehven 1920  yazmıştım.  Kerim Korkut beyin   uyarmasına   teşekkürler. Düzeltiyorum,  doğrusu 1980  olmalıdır.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..