Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '16

 
Kategori
Özel Günler
 

Sevgili babamı rahmetle anarken

Sevgili babamı rahmetle anarken
 

H. Mehmet Ali Güler ( 1323 1986 )


İki gün sonra 19 Haziran Babalar Günü'dür. Ben babamı 1986'da kaybettim. Ancak tüm anılarıyla gönlümüzde yaşıyor. Babamın babacan dik bir duruşu vardı. Bize öğüt verirken " oğlum, halkın malına sakın ha  zarar vermeyiniz, bağından, bahçesinden veya bostanından sahibinin haberi olmadan bir salkım dahi koparmayınız  "derdi. Helal kazanmaktan yana idi...Bir de çok  konuk severdi. Evimizde misafir olmadığı günlerde "benim bugün keyfim yok "derdi...Kimsesizlere, yolda kalmışlara ve özellikle öksüz,yetim çocuklara kol, kanat olurdu...Komşularıyla sonr derece iyi geçinirdi... Almaktan, çok katkıda bulunmayı severdi.. " Veren el, alan elden daha çok yeğdir" derdi...  

Paylaşmayı çok severdi... Bizi  böylece bu duygularla büyüttü, yetiştirdi. Beni ne zorluklarla yetiştirdiğini çok iyi anısıyorum... Hiç unutmuyorum: Şanlıurfa /  Akçakale Yatılı Bölge İlköğretim Okulunda, kısaadıyla  ( YİBO ) 'da okul müdürü idim. Tarih 1982. Bir ara bize gelmişlerdi. Üç dörtgün bizde kaldı. Bir müfettiş gibi okulu gezmiş öğrencilerle, çalışanlarla   görüşmüş, sonra bana şunları söyledi:  Oğlum, Bu okulda 650 öğrencin var.,bir de 65 'e yakın  ( öğretmen, memur ve hizmetli )  var. Amman dikkatli ol, hesabını, kitabın  iyi tut... Çocuklara iyi bak, sakın ha aç kalmasın " diyordu...çocuklar, personel senden memnundurlar " diyerek öğüt veriyordu....

Babamı 27 Aralık 1986 'da öbür aleme uğurladık. Aradan koca 30 yıl geçti. Anılarıyla gönlümüzde canlı canlı yaşıyor...Mekanı cennet olsun...Tüm  babaların bu mutlu günlerini kutluyor, sevgili babamla birlikte aramızdan ayrılmış olanları  rahmetle ve saygıyla anıyorum. Mekanları cennet olsun diyorum. Bu yazımı okuyan babalara da selam ve sevgiler göneiriyorum...

Babam için yazdığım aşağıdaki şiirimi sizlerle paylaşıyor, yaşayan tüm babalara işlerinde kolaylık ve sağlıklı günler diliyorum.             

 

BENİM BABAM

Ben

Babamı

Hep tarlada görürdüm

Çalışkan ve güleçti harman yerinde

Kinden, nefretten uzaktı

Eli açık, paylaşmayı severdi

Gönlünce çok zengin

El malına “domuz kanı gibi” derdi

Sevgiden yana aydınca eserdi

Ekimde coşar, Ağustos’ta gülerdi

Alnında akan teri buğday sarısı

Bütün çabası, derdi

Bizi mutlu etmekti

 

Benim

Babam

Sırtında özgür abası

Harman yerinde

Elinde dilsiz yabası

Alınteri, göznuru başak başaktı

Yalancıya, vurguncuya.talancıya,

Namerde muhtaç olmayın derdi

Yetmişbeş yaşında genç delikanlı

Hep sıcak aile ortamında

Onurlu ve özgür yaşamaktı

Bütün derdi

 

Sözü, sohbeti yerinde

Konuk, komşuya saygılı

Ailesine vefalı

Derin düşünür

Hoşgörülü bir erdi

Hepimizi bağrına basar

Güneş denli severdi

 

Benim babam

Hep sevgiden yana aydınca eserdi

Ekim’de coşar, Ağustos’ta gülerdi...

 

Abdülkadir GÜLER 

 15 Haziran 2010- 18 Şubat 2011- Söke

 

                      

 

                          

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..