Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '17

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Sevgili Diyarbakırlıları Zekâ ve Yetenek Hizmetine Davet

Sevgili Diyarbakırlıları Zekâ ve Yetenek Hizmetine Davet
 

Sevgili Diyarbakırlı yetkinler (akedemisyenler, teknokratlar, hukukçular, eğitmenler) sizleri 'ZEKA ve YETENEK' hizmetine davet ediyorum. haber21.com da yayınlanan haberimi ilginize sunuyorum. Gerçekleşmesi dileğiyle.. Sevgilerimle

***

Mentör Kadri KANPAK Diyarbakırlı yetkinleri ‘ Zekâ ve Yetenek’ hizmetine davet ediyor.  

Davetinin gerekçesini ve içeriğini şöyle açıklamaktadır;

Bir köyün, bir beldenin, bir şehrin özetle bir toplumun geleceği çocuklar ise öncelik onlara dair yapılacaklardadır. Çocuk doğurup hayata salmak en basit yoldur ancak buna karşın sağlıklı yaşamayı, düşünebilmeyi dengeli davranabilmeyi ve geleceğine doğal yetenekleri doğrultusunda hazırlanmayı öğretmek kadar hayatını olumlu yöneltecek başka bir şey olabilir mi?

Ama ne yazık ki bunlardan hiçbiri aile ortamında öğretilmediği gibi okul denen şablonda da öğretilmiyor aksine eğitim programıyla pres gibi sıkıştırılıp doğasından uzaklaştırılarak verimsizleştiriliyor. Bu durum tüm devlette olduğu gibi Diyarbakır’da da böyledir.

Bu durumu fark eden bir grubun Sn. Emrehan HALICI önderliğinde Ankara’da Zekâ ve Yetenek Vakfını kurup çocukların ve gençlerin önünü açma sevdasıyla yoğun çabalar sarf ettiklerini öğrenip son kongrelerine katılınca, böyle bir oluşum neden Diyarbakır’da olmasın diye düşünemeden edemedim. Düşüncemi Sn. Emrehan HALICI ya ifade ettiğimde heyecanla oluşumuna katkı sağlarız, aktiviteleri birlikte programlarız dedi.

Kasım ayı başında katıldığım 5. Zekâ ve Yetenek Kongresinde; bireyin gelişmesine ve potansiyelini en verimli kullanmasına dair bilimsel tebliğlere, uygulamalardan örneklere, tiyatral sunumlara ilave farklı yöntemlerin uygulandığı atölye çalışmaları düşünsel yapımda ve geleceğe bakışımda izler bıraktı.  

Yaklaşık 20 yıldır insan ve toplum kavramları olgularıyla ilgilenen biri olarak memleketime katkı başlığında (öncelikle bana düşeni yapacağımı ifade ederek) halen Diyarbakır’da yaşayan veya dışarıda olup katkı sağlayabilecek yetkinlerden bu oluşumla ilgileneceklerle bir araya gelerek durumu değerlendirmeyi önemle duyuruyorum.  

Kadri KANPAK

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..