Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '07

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Sevgili Emine hanım....

Sevgili Emine hanım....
 

Toplumda sıklıkla hekimliğin tedavi edici özelliği bilinir. Bazen her türlü tıbbi olanağın yetmediği ve çaresiz kalınabildiği durumlar olabilmekte, bu durumda palyatif tedavi den söz etmek durumunda kalıyoruz. Özellikle kanser hastalarında son dönemlerinde ciddi ağrı, bulantı-kusma ve beslenme yetersizliği gibi sorunlar ön plana çıkmaktadır. İşte bu dönemde iyi bir palyatif tedavi ile ciddi olumlu etki görülebilmektedir.

Sizlere bu gün bu konudan söz etmek isteyişimin nedeni hastam Emine hanımla bu gün tedavisi esnasında hissettiğim hüzündür. Emine hanımla nerdeyse 1 yıldır tanışıyoruz.. Ben özellikle ciddi ağrı sorunu olan hastaların tedavisini üstlenmeye ayrı bir özen gösteriyorum. İşte Emine hanımda ağrı nedeniyle gelmişti, son dönem kanser hastası kendisi... tüm tedavisi boyunca ağrı sıkıntısından çok diğer sıkıntıları da ön planda oldu. Aralıklı dönemlerde kendisini hastaneye yatırıp takip ve tedavisini yapıyorum. Bu günde küçük bir girişim yapmam gerekti, işlem esnasında işleme bağlı endişelerini dile getiriyordu, bende sakin olmasını, kısa sürede halledeceğimi söyleyip teskin etmeye çalışıyordum.. Bu esnada hüzün duymama da engel olamıyordum.. Bir yandan bu tür hastaların çoğunun böyle bir tedaviden yoksun olabildiği aklıma geliyordu... Genellikle gerek hekimler arasında, gerek halkta kanser hastalarının ağrı çekmelerinin veya başka sorunlarının olması olağan kabul edilip basit çözümlerle yetilenilebilmekte.. açıkcası insanlar kaderleriyle başbaşa olabilmekte..

Emine hanım tedavimize girmekle şanslı bir hastaydı..ama kanser hastası olması da yaşamdaki şanssızlığı idi.... Bu tüm durumlarda elimizden gelebildiğini yapıp, 'metin olmak' dışında birşey yapamıyoruz.. Emine hanımın tedavisi halen sürüyor..yakın bir zamanda yine evine gidip torununu görmek isteyecek.. gelirkende her seferinde soruyorlar..ne getirelim size diye..yufka olur diyorum... sizlere daha önce bu sayfada resmini çektiğim yufkaları da bu hastam getirmişti..... ve biliyormusunuz bir şansı daha var kendisinin... Eşi bir dakika bile ayrılmıyor yanından, her türlü bakımını o yapıyor.. hemşire arkadaşımın biri dediki..' sanki hastalığı yeni başlamış gibi, sanki yapılan her işlem hemen iyileştirecek gibi yapdımcı oluyor eşi'dedi....işte böyle:) sizlerle paylaşmadan edemedim sevgili Emine hanımı.. .birde Uruf isimli bir hastam vardı.. yaklaşık 2 yıl oldu kendisi artık yok ama getirdiği kekikleri hala kullanıyorum... kekiklere her dokunuşumda sevgili Uruf'un gülümseyişi gözlerimin önüne gelir... Yaşamda herşey insan için... sevdiklerimizle birlikte ve mutlu bir şekilde çıkabilecek sorunlara katlanabilme gücü diliyorum herkese, sevgilerimle:)

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..