Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '08

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Sevgili öğretmenim

Sevgili öğretmenim
 

annem ve ben okulda ilk gün..


İlkokul öğretmenim sevgili Nezahat Bayram hanımefendinin aziz ruhuna, özlem ve saygı ile..


SEVGİLİ ÖĞRETMENİM

Bir meçhule gider gibi ürkek mahzun gözlerimle

İncelerken öğretmeni,

Çocuk aklımla demiştim ki:

Alıp da ne yapacak bu beni?..

İlk gün; hüzn'ile evimizin yollarındaydı aklım

Nihayet, Öğretmenim! diyebildim de-

Engin sevgini öyle tattım!

Küçücük ellerimin hüner bilmez haline,

Nasıl da gülümserdin, ters yazdığım "s" harfine..

Öğretmenim! şevkinle sonsuzluk gibi vakur,

Dursaydın öylece hep, yaşasaydın ne olur!

Sen hep "haylaz kızım" diye

Kızardın bana ama,

Ben de öğretmenim artık, öğretmenim! baksana..

Benim de karşımda onlarca haylaz var da,

Susun! diye bağırırken gülüyorum aslında..

Seni şimdi özlemle anıyorum öğretmenim!

Öğretmenim! diyen her sesi seviyorum öğretmenim!

Öğrettiğin her ne varsa yıllardır yüreğimde,

Adın, adımız! onların, binlerin ta içinde.

Sen sonsuz irfanınla ebediyyen muzaffer

Yaşayan her yürekte hep varsın öğretmenim!

Ben devraldım azmini-

Artık ben de öğretmenim!

Heyhat;

Bebeliğimin o eşsiz hazzı, hala yanar içimde

Dönebilsem keşke yine o en güzel derslere..

Bilmem ki, beni de yad ederlermi acep-

Okuttuğum bebelerim?

Biri dahi diyorsa: Bahtiyar ol öğretmenim!

Ozaman bilirim ki ben-

Öğretmenim, öğretmenim!..

Şarkıda söylenirken:

" Seni ben pek çok pek çok severim"

Ne mutlu bana! derim-

Ne mutlu ki, öğretmenim!..

08.11.1990/ İZMİR
NURHAN ŞAHİN

Mesleğini yaparken alçakça katledilen sevgili öğretmenlerimizin, vefat etmiş tüm eğitim emekçisi meslektaşlarımın aziz hatıraları önünde saygı ve tazimle eğiliyor, rahmet diliyorum. Yaşayan tüm meslektaşlarımın
bu güzel günlerini kutluyor, sevgilerle selamlıyorum..

 
Toplam blog
: 95
: 736
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Emekli öğretmenim, 52 yıllık hayatımdan amatör mizah, bağlama, sürrealist resimler, yitikler, sev..