Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '19

 
Kategori
Mesleki Eğitim
 

Sevgili Öğretmenlerim

24 Kasım Öğretmenler Günü münasebetiyle beni yetiştiren, yardımcı olan, yol, yordam gösteren tüm öğretmenlerimi bu yazıda anmak istiyorum. Öncelikle öğretmenlerimizin bu mutlu ve kutlu günlerini kutluyor, aramızdan ayrılanları rahmetle, yaşayanlara sağlıklı ve başarı dolu günler diliyorum. Mesleğe yeni başlayanlara da yürekten tebrik ediyorum. Aramıza hoş geldiniz diyorum.

Öğretmenlik mesleği maddi yönden pek gözde değilse de manevi yönden son derece önemli bir meslektir. Çünkü bu meslek insanları yetiştiriyor. Ben şahsen Diyarbakır Erkek İlk Öğretmen Okulu’ndan mezun olunca (1963-1964), ilk görev yerim Kırşehir ili, Çiçekdağı ilçesine bağlı Demirli Köyü İlkokulu oldu. Bu köyde 2 yıl görev yaptım. Bir yanım da Kırşehirli‘ dir. Daha sonra Mardin, Kızıltepe, Diyarbakır, Şanlıurf       a (  Hilvan, Akçakale ve Hilvan), Yatılı Bölge Okullarında ( YİBO ) İdarecilik ve öğretmenlik yaptım. 1985 yılında Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne  Şube Müdürü  olarak atandım. 1993 yılında görev yaptıktan sonra  Ordu İli – Çamaş İlçesine  atandım. 1995 Temmuz’unda burada İlçe Milli Eğitim Müdürü olarak emekliye ayrıldım. Bu güzide mesleğime doymadığımı ifade etmek isterim.  Bu zaman zarfında birçok acı ve tatlı anılarım vardır.  Bunların hepsi geride kaldı.

İlkokuldan başlayarak hatırladığım ve beni en çok etkileyen bazı saygıdeğer öğretmenlerimi anmak istiyorum:  İlkokuldan Başöğretmenimiz ve ilk öğretmenim Musa Bey,  Hıdır ORAN,  Aziz ARIÇ,  A. Rahim AKPOLAT, Ortaokuldan Şevki ÖCAL, Eşi Nezihe ÖCAL, Dr. Ragıp UTKAN,  Melahat YILDIRIM,  Hayati HAMZAOĞLU,  Hayrettin ÖZGÜL,  Mehmet DEMİR, Hatip ERDİNÇ,  Salih ÖZCAN,  Fuat ÇETİN, Diyarbakır Erkek İlköğretmen Okulu’ndan Erdoğan TOKER, Leman AYKAL ( GÜLLÜ ),  Okul Müdürümüz Rahmi GEMİCİ, ( daha sonra Mardin  Milli Eğitim Müdürü oldu ), Halis BİÇER, Erdoğan AYKAL, Fuat MARANGÖZ, Cengiz AYDIN, eşi  Ülkü AYDIN,  İsmail MERCAN, Diyarbakır Eğitim Enstitüsü’nden Türkçe Bölümü’nden bazı öğretmenlerim: Sıtkı SAĞLAM, Mehmet  KUTLU, Günay  KARAKAN;  Leman AYKAL ( GÜLLÜ ), Okul Müdürümüz Şükrü ORHAN, Bekir AY, aklıma gelen öğretmenlerimden bazılarıdır. Bugün belki bunlardan bazıları yok aramızda. Vefat edenleri rahmetle ve saygıyla anıyor, yaşayanlara sağlıklı günler diliyorum. Ve de cümlesinin ellerinden öpüyorum.

Benim yetişmemde bu saygıdeğer öğretmenlerimin emeklerinin çok olduğunu biliyorum. Her zaman onları minnetle ve şükranla anıyorum.

Burada bir anımla yazımı bağlamak istiyorum.  1970 yılında Kızıltepe Mehmetçik İlkokulu’nda öğretmenim. İlkokuldan benim öğretmenim A. Rahim AKPOLAT’  da İlköğretim müdürü idi. O yıl  ( 1970-1971) Eğitim -öğretim yılında okullar arası “GÜZEL ŞİİR OKUMA YARIŞMASI” şiir yarışması yapıldı. Benim öğrencilerimden ikisi 1. Ve 2.  Oldular. 1. Gelen öğrencim “ SEVGİLİ ÖĞRETMENİM”  adını taşıyan şiirimle birincilik ödülünü almıştı.  Ödül töreninden sonra benim bu şiiri okumamı istediler.  Kürsüye davet edilince aynen şöyle dedim.

Ben bu şiirimi, beni ilkokul öğretmenim olan Sayın A. Rahim AKPOLAT’ a  armağan olarak   yazmıştım.  Ve aşağıdaki şiirimi okudum:

 

    SEVGİLİ ÖĞRETMENİM   

          Işıl ışıl gözlerine

         Acı, tatlı sözlerine

         Apaydınlık özlerine

                       Hayran olam öğretmenim  

          Tebeşirli ellerine

         Şarkı, türkü dillerine

         Ufuktaki gözlerine

                        Kurban olam öğretmenim

         A’dan Z’ye tek başına

         Güzel ahlak savaşına

         Katıksız olan aşına

                   Ayran olam öğretmenim

         Alev alev, ışık ışık

         İlim, irfanla karışık

          Dostla, düşmanla barışık

                       Sevgi sana öğretmenim…

Adın ulu yüce, derin

Bütün insanlık eserin

Bunca emek alın terin

               Saygı sana öğretmenim

Olmazsa da evin, bağın

Anadolu hep toprağın

Özgürdür hep al bayrağın

Hürmet sana öğretmenim

 Güneyin uzak köyünden

Küçüğünden, büyüğünden

Ahmetlerden, Zeyneplerden

Selâm sana öğretmenim

 

Şiir şiir, türkü türkü,

               Seksen iki milyon Türk’ü

               Önder ettik Atatürk’ü

                                    Binler yaşa öğretmenim

                                    Sen çok yaşa öğretmenim.

                                                          Abdülkadir GÜLER

  • Harran’da Atatürk Çiçeği / Şiirler 1986
  • Vakıfbank Öğretmen Şiirleri Antolojisi -2004 
  • Bahar Düşü / şiirler Söke 2016

 

         Abdülkadir  GÜLER 

        22. 11. 2019-  SÖKE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..