Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '08

 
Kategori
Sınavlar
Okunma Sayısı
779
 

Sevgili Veliler Lütfen!... (OKS ve ÖSS yaklaşmışken...)

Sevgili Veliler Lütfen!... (OKS ve ÖSS yaklaşmışken...)
 

resim: www.fotosearch.com.tr


ÖSS ve OKS’ye günler kala;

Sevgili Veliler,

Sınava girecek çocuğunuza bu son günlerde özel ilgi göstermeyiniz lütfen. Özel ilginiz altında ezilmek istemeyen öğrenci, iyice strese girecektir. Öyle aileler var ki tüm sülale sınava girecek öğrenciye mavi boncuk dağıtmakta çocuğun omuzlarındaki yük böylelikle daha da artmaktadır.

Sınava girecek çocuğunuza öğretmenleri, yeterince rehberlik yapmaktadır. Düşünün bir kez, çocuğa öğretmenlerinin yanı sıra, ailenin tüm bireyleri (anne, baba, abi, abla, hala, dayı, amca, teyze, nine, dede, komşu, bakkal amca…) akıl vermekte ve sözde teselli etmektedir. (Asıl mahalle baskısı budur, bence)

Herkesin dilindeki ortak söz:

“Biz sana güveniyoruz, başaracağına inanıyoruz; sakin ol, kendine güven… Sonuç istediğin gibi olmasa da canın sağ olsun! Ama başaracaksın!”

İşte bu cümleyi, cümle öğretmen ve akrabayı taallukattan işiten zavallı öğrenci iyice strese girmektedir:

“Bana güvenen bu kadar insanı ya mahcup edersem! Bir de bunun sınav sonrası var! Herkese tek tek, sınavın nasıl geçtiğini anlatmak zorunda kalacağını bilmek ne kötü! Sınav öncesi bir dert, sınav sonrası başka!..”

Yorucu piknik, gezi ve benzer organizasyonlardan kaçının lütfen. Ham bir beden, bir piknikte alışık olmadığı süre güneşte kalınca ve fazlaca oynayıp yorulduğunda, bu eğlence ve dinlenme yöntemi çocuğun aleyhine dönmektedir. Çocuk bir günlük yorulmanın olumsuz sonuçlarını bedenen ve ruhen ancak iki haftada atabiliyor.

Kaldı ki, kırık, çıkık, incinme gibi görünmez kazaları da hesaba kattığımızda, aykırı eğlencelerimizi sınav sonrasına ötelememizde fayda var…

Sevgili veliler, şimdiden düzenli uykuya alışmalı öğrenciniz.

Evde, sınav fazla konuşulmamalı… Hele ayrıntılar, asla!...

Bir de; çul çaputa, yatırlara, okunmuş ve satılan kişmiş, pirinç vs. sakın başvurmayınız…

Öğrencinizin sınava da, dershanesindeki veya okulundaki herhangi bir sınava gider gibi rahat gidebilmesi lâzım. Aşırılıklardan ve aykırılıklardan lütfen kaçının…

Sınavları, aile prestiji haline sokmayınız. Kendi hırsınıza çocuğunuzu kurban etmeyiniz... LÜTFENNN!..

Unutmayın ki eğitim uzun bir süreçtir ve başarıyı etkileyen en önemli kısmı, çocuğun(0-7 yaş arası)aileden aldığı eğitimdir: Özgüven, sorumluluk duygusu, sorgulayıcılık, bilinç...

Öğrencilerime de söyleyeceklerim var...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Veliler hırs yapıyor buna özellikle bu yıl o kadar tanık oldum ki. Hayatın kendisi bir sınav aslında. Öz güveni tam, sorumluluğunu bilen bir çocuk hem girdiği sınavlarda hem gelecekte zaten başarılı olur. Sizin de yazdığınız gibi. Bu hafta sonu SBS var sanırım ( Benim çok saçma bulduğum) Başarılar tüm çocuklarımıza. Selamlar, sevgiler...

Özlem Akaydın 
 20.06.2008 16:24
Cevap :
Bu SBS iptal edilecek. İşte öngörüm. Selamlar  20.06.2008 18:34
 

SBS'ye girecek küçük kızım da...hem dersleri hem ruh hali düzgün...sınav öncesi ani bir rahatsızlığı olmazsa sınavı iyi geçer, kendine güveni yerinde...Ben çocuklardan çok velilere acıyorum, kendi yapamadıklarını, başarısızlıkların acısını onlardan çıkartmak istiyorlar. Selamlar...

Fatma Köse  
 06.06.2008 16:46
Cevap :
Çok iyi öğretmenim, lütfen pikniğe götürmeyin... Olağanüstü hiçbir şey yapmayınız... Başarılar dilerim... Selam ve saygılar  07.06.2008 8:35
 

sanırım çocuklarımızdan çok, biz veliler daha hırslıyız bu konuda ne dersiniz hocam? Veliler bu konuda resmen yarışa girdiler şahidim. Dershane haricinde özel dersler de alındı elbette kazanmanın garantisi adına.. o yüzden çocuklar daha bir strese girdiler doğal olarak. Anne babanın kendisinden galibiyet beklentisi içerisinde olduklarını biliyorlar çünkü.. ben oğlumda, kızımda oldugumdan daha bilinçliydim, rahattım.. onu da rahat ettirmeyi bildim.. ve başarı ile atlattık beraberce.. hayal kırıklığı da var, başarı da.. başarı mutluluk getiriyor da... mağlubiyetin dünyanın sonu olmadıgını çocuklarımızdan çok, velilerin kendilerini hazırlamaları gerek. Sınava katılacak tüm çocuklarımıza başarılar, kolaylıklar dilerim şimdiden.. teşekkürler, selamlar.

sema öztürk 
 04.06.2008 20:25
Cevap :
Yorumunuza imzamı atarım. Ne kadar güzel değerlendirmişsiniz. Teşekkürler, selamlar..  04.06.2008 21:03
 

Umarım yazını okuyan veliler biraz rahatlamıştır. Tüm öğrencilere başarılar diliyorum. Sevgiler

Esma KAHRAMAN 
 04.06.2008 20:00
Cevap :
Rahatlamayan velileri de ben kızılcık sopasıyla haşlayıp rahatlatabilirim:) Sorunun tamamına yakını velilere ait! Ben problemli öğrenciye bakarken onun geldiği evi görüyorum. Selam ve sevgiler başkanım!  04.06.2008 20:08
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 143
Toplam yorum
: 2363
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 2316
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster