Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '17

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sevgililer günü kurabiyesi

Sevgililer günü kurabiyesi
 

Merhabalar,
 
Hediyelerin en tatlısı Sevgililer Günü kurabiyeleriniz hazır mı? Yoksa hala yapmadınız mı? :) Bir kurabiye furyasıdır gidiyor sormayın sevgili okurlarım.
 Yer gök kalpli kurabiye. E biz de kusur kalmayalım diye hemen giriştim, ve sıcak sıcak paylaştım.Tarif 2 kişiliktir.
 
MALZEMELER:
 
1 yumurtanın sarısı
Yarım su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı yoğurt
125 gr. tereyağı ya da margarin (oda sıcaklığında)
Yarım paket kabartma tozu
230 gr.un (200 gr.dan sonra kontrollü koyun.)
 
YAPILIŞI:
 
Bir kabın içinde sırasıyla yumurta sarısı, şeker, yoğurt, margarin, un ve kabartma tozu konup yoğurulur.
Çok ince olmayacak şekilde merdane ile açılıp kalp  kalıpla şekil verilir. 180 derecede 10 dakika pişirilir. 
Fırından çıkarınca arasına reçel konup, düz kalbin üzerine içi küçük kalpli şekil oturtulur.
 Aşkla, sevgiyle muhabbetle, afiyetle yenir.
Aşk deyince hemen aklıma şiir gelir.Belki de ünlü şairlerin şiirlerini hep aşk üzerine yazdıklarından olsa.
Çoğumuzun çok sevdiği  bir şiiri ya da şairi mutlaka vardır. 
 Benim de en fazla duygulandığım, içimi köpürten, yüreğimi coşturan usta şair Attila İlhan'ın aşkı en güzel anlatan aşağıdaki şiiridir.
 
 
BEN SANA MECBURUM 
 
Ben sana mecburum bilemezsin 
Adını mıh gibi aklımda tutuyorum 
Büyüdükçe büyüyor gözlerin 
Ben sana mecburum bilemezsin 
İçimi seninle ısıtıyorum. 
 
Ağaçlar sonbahara hazırlanıyor 
Bu şehir o eski İstanbul mudur 
Karanlıkta bulutlar parçalanıyor 
Sokak lambaları birden yanıyor 
Kaldırımlarda yağmur kokusu 
Ben sana mecburum sen yoksun
 
Siz ağızda dağılan enfes aşk dolu kurabiyelerinizi yerken sevgilinize şiirin  tamamını üşenmeden okuyun, hem midesini hem de  gönlünü fethedin.:)
 
Afiyet olsun, aşkla kalın.