Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '12

 
Kategori
İlişkiler
 

Sevgilim, “Beni terk edersen resimlerini internette görürsün,” diyor

 

“Üniversite 3. Sınıfta okuyan 22 yaşında bir genç kızım. Bir yıldan bu yana çıktığım bir sevgilim vardı. O da benimle aynı okulda bir üst sınıfta okuyordu.

İnternet üzerinden de sık sık görüşüyorduk. Bazı davranışları nedeniyle ondan çok soğudum.

Geçen hafta ‘Kendisinden ayrılmak istediğimi,’ söyledim. Önce ‘Peki sen nasıl istersen,’ dedi.

Ancak 3 gün önce, beni bir sınıf arkadaşımla gezerken görünce çok sinirlendi.

Akşamüzeri ondan bir mail aldım. Mailde ‘Bana dönmezsen bendeki tüm resimlerini internete koyacağım,’ diyordu.

Telefonla aradım; ‘Bunda çok ciddiyim, beni sakın terk etmeye kalkma, o çocuktan da hemen uzaklaş. Dediklerimi yapmazsan, resimlerini internette göreceksin,’ dedi.

Ne kadar yalvarsam da ikna edemedim. Ne yazık ki onda çok özel resimlerim de var.

Ancak, değil onunla tekrar çıkmak, adını bile duymak istemiyorum. Hem aileme hem de arkadaşlarıma rezil olmaktan korkuyorum. bana bir çözüm yolu gösterin.”

***

Değerli okurum, bu adama keşke bu kadar çok güvenmeseydiniz. Ama olan olmuş, artık çözüme odaklanmanız gerekiyor.

Elbette ne yapacağınıza siz karar vereceksiniz. Ancak benim size önerim, bu şantajcıya asla boyun eğmemenizdir.

***

İşte yapabilecekleriniz:

*Bu durumu öncelikle ailenize anlatın. Onların desteğini almanız çok önemli.

*Bulunduğunuz ilin Cumhuriyet Savcılığı’na size yapılanları anlatan bir dilekçe ile şikayetlerinizi bildirebilirsiniz.

*Ayrıca şantajcı hakkında manevi tazminat davası açabilirsiniz.

****

 *İşte size karşı işlenen suçlara ilişkin ilgili Türk Ceza Kanunu maddeleri:

 Özel hayatın gizliliğini ihlâl

MADDE 134. -(1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlâl eden kimse, altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır. Gizliliğin görüntü veya seslerin kayda alınması suretiyle ihlâl edilmesi hâlinde, cezanın alt sınırı bir yıldan az olamaz.

(2) Kişilerin özel hayatına ilişkin görüntü veya sesleri ifşa eden kimse, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Fiilin basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, ceza yarı oranında artırılır.

***

Şantaj

Madde 107 -(1) Hakkı olan veya yükümlü olduğu bir şeyi yapacağından veya yapmayacağından bahisle, bir kimseyi kanuna aykırı veya yükümlü olmadığı bir şeyi yapmaya veya yapmamaya ya da haksız çıkar sağlamaya zorlayan kişi, bir yıldan üç yıla kadar hapis ve beşbin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.

(2) (Ek: 29/6/2005 – 5377/14 md.) Kendisine veya başkasına yarar sağlamak maksadıyla bir kişinin şeref veya saygınlığına zarar verecek nitelikteki hususların açıklanacağı veya isnat edileceği tehdidinde bulunulması halinde de birinci fıkraya göre cezaya hükmolunur.

 ***

Değerli okurlarım, beni bir dost olarak görerek ve güven duyarak en önemli sorunlarınızı benimle paylaştığınız için sizlere çok teşekkür ediyorum.

***

Her gününüzün harika geçmesi dileğimle...

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..