Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Sevgilimin eşi bana tazminat davası açtı ne yapabilirim

Sevgilimin eşi bana tazminat davası açtı ne yapabilirim

Önemli bir soru:

“Bundan iki yıl önce bir adamla tanıştım. O zamanlar evli olduğunu

bilmiyordum. ‘Bekar olduğunu ve benimle evleneceğini,’ söylüyordu. Onun

için fakülteyi bile yarıda bıraktım.

Aradan iki ay geçtikten sonra bir başkasıyla evli olduğunu öğrendim. Ama artık yapacak bir şeyim yoktu.

Bana bir ev tuttu. Haftanın bir veya iki günü gelip, yanımda kalıyordu. Ailemi de ‘evleneceğiz’ deyip oyalıyordum.

Birbirimizi Çok seviyorduk. Bu nedenle ayrılamadık.

Eşi, birlikteliğimizi öğrenmiş. Sevgilim de ‘Ben eşime dönmek zorundayım. Yoksa babam beni mirasından mahrum bırakacak,’ diyerek beni terk etti.

Şimdi 6 aylık hamileyim. Hiç param yok. Aileme de gidemiyorum.

Bu yetmiyormuş gibi eşi de bana tazminat davası açtı.

Bu durumda ne yapabilirim?”

Elbette, bu kadının, birlikte olduğu adama karşı başta babalık davası olmak üzere, dava açma hakları var. Bunları ona uzun uzun anlattım. Özellikle de yarım bıraktığı okulunu bitirmesi için ikna etmeye çalıştım.

Ama o daha çok, kendisine açılan tazminat davasının nasıl sonuçlanacağını, merak ediyordu.

Peki, sevgiliye tazminat davası açılabilir mi?

Elbette her somut olayın kendine göre özelliği var. Ama Hukuk Genel

Kurulu’nun verdiği kararla bu konu netleşti.

Bu somut olayda, kadın, evli bir erkekle, evli olduğunu bilerek

duygusal ve cinsel ilişkiye girdiğinden, bu davranışından dolayı aldatılan eşe, tazminat ödemek zorunda kalabilir.

Bu konudaki kararların en önemli gerekçelerinden birisi, evlilik dışı ilişkinin evlilik kurumuna ve onun mensuplarına zarar veriyor olması…

Aldatılan kadın, tazminat davasını, eşine ve eşinin sevgilisine birlikte

açabileceği gibi sadece sevgiliye de açabilir.

Değerli okurlarım, yorumlarınızı bekliyorum.

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..