Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '15

 
Kategori
İlişkiler
 

Sevgilimin eşi dava açarsa

“22 yaşında genç bir kadınım. Bundan 1 yıl önce, üniversitede okurken internet üzerinden bir adamla tanıştım.

O büyüleyici güzel sözleri beni çok etkilemişti. Ayrıca gittiğimiz her yerde gösterilen ilgi ve aşırı cömertliği de başımı döndürmüştü.

Ona deliler gibi aşık oldum. Sözde o da beni seviyordu. Sonra birlikteliğimiz başladı.

Ben onun evli olduğunu önceleri bilmiyordum. Öğrendiğimde iş işten çoktan geçmişti. Sonra bana bir ev tuttu. Haftanın iki günü benimle kalıyordu.

Bundan 3 ay kadar önce eşi ilişkimizi öğrenmiş. Hem bana hem de sevgilime dava açacakmış.  

Sevgilim olacak adam panikledi. 4 aylık hamile olduğumu bildiği halde ‘Bana zinadan dava açarsa maddi ve manevi biterim, en iyisi ayrılalım, sen yoluna ben yoluma…’ dedi.

Neye uğradığımı şaşırdım. Şimdi artık gelmiyor, ev kiramı dahi ödemiyor.

Ailem de bu ilişkiye karşı çıktıkları için benimle konuşmuyorlar.

Sevgilim olacak adamın eşi bana dava açarsa kazanır mı? Ne yapacağımı bilemiyorum. Lütfen bana yol gösterin.”

***

Değerli okurum, elbette birlikte olduğunuz adama karşı babalık davası başta olmak üzere dava açma hakkınız var.

Başka haklarınız da var. (Hamile kadını yalnız başına bırakmak Türk Ceza Kanununa göre suç.)

Bence bunların yanında asıl yapmanız gereken yarım bıraktığınız okulunuzu tamamlamanız ve ekonomik bağımsızlığınızı kazanmanızdır.

Elbette her şeyden önce annenizin babanızın elini öpüp özür dilemenizdir. Aileniz arkanızda olursa birçok sorunu daha kolay aşarsınız.

Herkes hata yapabilir. Önemli olan dersler çıkarmaktır.

Size sevgilinizin eşi tarafından açılan tazminat davası nasıl sonuçlanır? Kesin bir şey söyleyemem.

Elbette her somut olayın kendine göre özelliği var.

Ancak, evli birisiyle evli olduğunu bilerek duygusal ve cinsel ilişkiye giren birisi bu davranışından dolayı aldatılan eşe tazminat ödemek zorunda kalabilir.

Bu konudaki kararların en önemli gerekçelerinden birisi, evlilik dışı ilişkinin evlilik kurumuna ve onun mensuplarına zarar veriyor olması…

Aldatılan birisi, tazminat davasını, eşine ve eşinin sevgilisine birlikte açabileceği gibi sadece sevgiliye de açabiliyor.

Elbette tarafların ekonomik durumu da tazminat belirlenirken dikkate alınıyor.

***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..