Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '14

 
Kategori
İlişkiler
 

Sevgilimin hediyesinde gizli kamera saklıymış

“27 yaşında genç bir kadınım. Bundan 6 ay kadar önce bir sosyal paylaşım sitesi üzerinden bir adamla tanıştım.

Bir süre sonra buluşmaya başladık. Beni çok sevdiğini söylüyordu. Ben de ona çok bağlandım.

Bir akşam benim evimde buluştuk. Bana hediye olarak bir duvar saati getirmişti. Kendi eliyle yatak odama astı.

Bunun bir gizli kamera olacağı aklımın ucundan bile geçmezdi.

Aradan bir hafta kadar zaman geçti. Sevgilim olacak olacak adam tamamen değişmişti.

Sürekli para istemeye başladı. O akşam da bana karşı kaba davrandığı için evimden kovdum.

Ertesi gün bana ondan bir mail geldi. Mailde, birlikteliğimizi kameraya çektiğini kendisi istemeden ondan ayrılırsam görüntüleri internete yayınlayacağını yazmıştı.

Bir arkadaşım sayesinde bana hediye ettiği saatin aslında bir gizli kamera olduğunu öğrendim.

Halen mesajları devam ediyor. Ne yapacağımı bilemiyorum.

Bu durumda ne yapmalıyım?”

***

Değerli okurum, bu olayın sizi ne denli üzdüğünü çok iyi anlıyorum. Ancak şantajlara boyun eğmeyin.

Hak arama özgürlüğünüzü kullanmanızı öneriyorum.  Hak arama özgürlüğünü kullanmanız bu insanların bir başkasına da aynı üzüntüleri yaşatmalarını önler.

***

İşte yapmanız gerekenler:

*Bulunduğunuz ilin Cumhuriyet Savcılığına yaşadıklarınızı anlatan bir şikayet dilekçesi verin. Bu dilekçeye o saat başta olmak üzere diğer delilerinizi de ekleyin.

*Ayrıca duyduğunuz elem ve üzüntü için maddi ve manevi tazminat davası açın.

***

*İşte bu adamın, yargılanacağı, maddeler:

TÜRK CEZA KANUNU MADDE 134. -(1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlâl eden kimse, altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.

Gizliliğin görüntü veya seslerin kayda alınması suretiyle ihlâl edilmesi hâlinde, cezanın alt sınırı bir yıldan az olamaz.

(2) Kişilerin özel hayatına ilişkin görüntü veya sesleri ifşa eden kimse, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Fiilin basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, ceza yarı oranında artırılır. “

Şantaj:

Madde 107 -(2) (Ek: 29/6/2005 – 5377/14 md.) Kendisine veya başkasına yarar sağlamak maksadıyla bir kişinin şeref veya saygınlığına zarar verecek nitelikteki hususların açıklanacağı veya isnat edileceği tehdidinde bulunulması halinde de birinci fıkraya göre cezaya hükmolunur.

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Tüm hayallerinizin gerçekleşmesi dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..