Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '14

 
Kategori
İlişkiler
 

Sevgilisi evimde

“28 yaşında bir kadınım. Eşimle 4 yıldır evliyiz. Bir yaşında bir oğlumuz var.

Eşim bir akşam yanında bir kadınla geldi. ‘Okuldan sınıf arkadaşım, buraya taşınıyor, henüz ev bulamadığı için bir süre bizde kalacak’ dedi.

Bu durumdan hiç hoşlanmadım, ama bir şey de demedim.

Aradan 2 hafta geçti kadın halen bizde…

Eşime ne zaman ‘bu kadın ne zaman gidecek?’ diye sorsam beni tersliyordu.

Kahvaltıda, akşam yemeğinde bakışmaları, sohbetleri beni iyice çileden çıkardı. İçime de kuşku düştü.

Eşime ‘Bu kadın daha ne kadar kalacak?’ diye sorunca, ‘Ev arıyor bulunca gidecek, misafiri kovacak değiliz ya,’ dedi.

Bir gece sabaha karşı oğlum ağladığı için uyandım. Eşim yanımda yoktu.

Bir süre bekledim, gelmeyince kadının kaldığı odanın olduğu üst kata çıktım. İçerden sesler geliyordu.

O an neye uğradığımı şaşırdım. Kadının kapısını tıklattım açılmayınca odanın yedek anahtarını alıp geldim. İçeri girdiğimde apar topar giyiniyorlardı.

‘Yazıklar olsun’ size’ deyip odadan çıktım. Valizimi hazırlayıp oğlumu da alıp evden ayrıldım ve şimdi annemlerdeyim.

Eşim defalarca gelip özür diledi. Arkadaşlarımla konuştum, ‘Kesin boşanmalısın,’ diyorlar.

Sabahlara kadar uyku uyuyamıyorum.

Ne yapacağımı bilemiyorum. Boşanma davası açarsam, çocuğumun velayetini kaybetmekten de geçim sıkıntısı yaşamaktan da korkuyorum. Eşimi de halen seviyorum. Ne yapmalıyım?”

***

Değerli okurum, yaşadıklarınıza katlanmanız hiç de kolay değil. Ancak karar verirken arkadaşlarınızın ne dediğinden daha kendi düşüncelerinizi dikkate almalısınız.

Çünkü tek başına yaşamla savaşmak zorunda kalacak olan da çocuğunu büyütecek olan da arkadaşlarınız değil, sizsiniz.

Hiç kimse, sizi verdiğiniz karardan dolayı yargılayamaz veya eleştiremez. Sizin için doğru olanın ne olduğuna inanırsanız onu yapın.

***

Size iki seçenek sunacağım. Siz bunlardan hangisini daha doğru bulursanız onu uygulayın.

Birinci Seçenek: Eşinizle açık açık konuşabilir, “Her şeyi biliyorum, ama evliliğimi sürdürmek için aile danışma merkezine gitmemiz koşuluyla seni affediyorum,” diyebilirsiniz.

***

İkinci Seçenek: Bu sorunla başa çıkamayacağınızı, bu durumu kabullenemeyeceğinizi düşünüyorsanız, bu durumda yapmanız gereken boşanma davası açmaktır.

*Açacağınız boşanma davasında hem tazminat hem de nafaka talep etme hakkınız var.

*Çocuğunuzun velayeti ile ilgili olarak kaygı duymanızı gerektiren herhangi bir şey yok. Bir yaşında oğlunuzun velayeti size verilecektir.

*Ayrıca boşanma davası açarsanız, aldatıldığınız için edinilmiş mallar rejimin tasfiyesi davasında aşağıdaki maddeyi dikkate alın.

(MADDE 236.-Her eş veya mirasçıları, diğer eşe ait artık değerin yarısı üzerinde hak sahibi olurlar. Alacaklar takas edilir.

Zina veya hayata kast nedeniyle boşanma hâlinde hâkim, kusurlu eşin artık değerdeki pay oranının hakkaniyete uygun olarak azaltılmasına veya kaldırılmasına karar verebilir.)

 

 ***

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..