Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '13

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Sevgiye ömür verilir

Herkesin, sevgiye ihtiyacı var demiş ünlü bir düşünür. Üç çeşit, sevgi vardır diye eklemiş.

EĞER SEVGİ’ Eğer, iyi olursan annen baban seni sever. Eğer, istenilen gibi olursan seni arkadaşın sever, sevgilin sever. Yani şarta bağlı sevgi.

ÇÜNKÜ SEVGİ’ Seni seviyorum, çünkü güzelsin. Seni seviyorum, çünkü zenginsin. Yani çıkara bağlı sevgi.

RAĞMEN SEVGİ Bu sevgi esas olandır. Herşeye rağmen, sadece sevilir. Karşılığında hiçbir şey yoktur. Bütün olumsuz yönlerine(huyunun çirkinliği, bedenindeki kusur vs)rağmen sevmek, gerçek sevgidir. En zor ve ölümsüz olanı, bu sevgidir diyen düşünürümüz, böyle sevgi bulan insanların çok şanslı olduğunu da eklemiş.

Sevgili, hayata anlam katan, kendi bedeninde bir başkasını yaşatmak, onu kendin kadar sevmek, baktığın gözlerde kendini görmek, tek tatlı sözünde dünyanın döndüğünü unutmak, yanında olmasa da onu yanında hissetmek, ağladığında üzülmek, güldüğünde gözlerine bakıp iyiki varsın diyebilmek, dostluğun arkadaşlığın en anlamlısı, ağlayacak bir omuz, güven bunların toplamıdır sevgili.

Okuduğumuz, yâda dinlediğimiz hikâyelerdeki sevgilere, bakıp, kalmadı bu sevgiler diyen bizler, sevgiyi ya hiç bilmeden yaşıyor, yâda çabucak yaşayıp tüketiyoruz. Sevgiyi, devam ettirmek adına hiçbir çabamız yok. Geçmiş, hikâyelerdeki sevgilerde gözlemlediğimiz şey,  sevgi için verilen emeği anlatmıyor mu bize? Ferhat, dağları şirine olan sevdasından delmiş, mecnun Leyla’sına kavuşmak için çöllere düşmüştür.  Sevgi emek ister. Emek verdiğimiz, her şeyin kıymetini biliriz. Duyulan şeyin adı sevgiyse eğer, hiç bir şey bunu bir daha asla değiştiremez. Kırılırsın, üzülürsün, fakat sevgi içinde daim olur. Güne, aya yıla göre değişmez sevgililer. Mutlu olmanın yolu, mutlu etmekten geçtiğine göre, neden kolay olanı seçip hep birlikte mutlu olmuyoruz.     

Günümüz için söylenen, şu söz ne kadar düşündürücü aslında.’Bu gün yaşadığımız toplumda, herkesi doyuracak sevgiyi bulmak zor. Çünkü herkesin sevgiye ihtiyacı var. Kimsede, başkasına verecek sevgi fazlalığı yok.  

Dünyadaki en büyük kıtlık, rağmen sevgilerin azlığından meydana geliyormuş. Her şeye rağmen, elinizdeki sevginize sahip çıkın.   

Seni, sendende yakın ben tanıyorum. Sana, seni en sıcak bir ben anlatıyorum. Kimse varamaz, senin ben kadar yakınına. Kendimi bilmesem, sanki seni ben sanıyorum.     

Sevgililer gününüz kutlu olsun. 

 
Toplam blog
: 47
: 402
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

İzmir'de doğdum.  Adana!da yaşıyorum. Evli ve iki çocuk annesiyim. Uzun zaman bir gazetede köşe y..