Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

salih haluk reşat şentürk

http://blog.milliyet.com.tr/shr

18 Ağustos '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Sevgiyi paylaşmak için bir bahane daha ....

Sevgiyi paylaşmak için bir bahane daha ....
 

BAYRAM SEVİNCİ


Sevgiye İnanmak ve sevmeyi öğrenmek için… 

Ruhbilimciler, toplumbilimciler ve insanbilimciler, bizlere yıllardır, sevginin öğrenildiğini anlatmaya çalışıyorlar. Sevgi, birdenbire, kendiliğinden oluşan bir şey değildir. Bir başka bakış açısıyla, hepimiz böyle olduğunu sanıyoruz ve dolayısıyla insan ilişkilerinde bu denli çok sorunla karşılaşıyoruz.

Peki, ama sevmeyi bize kim öğretiyor? Öğretenlerden birisi içinde yaşadığımız toplumdur ve toplum kesinlikle değişkendir. Anne ve babalarımızda bize sevmeyi öğretmişlerdir. Onlar bizim ilk öğretmenlerimizdir, ama her zaman en iyi öğretmenlerimiz ne yazık ki değildirler. Biz, anne ve babalarımızın kusursuz insanlar olduklarını düşünebiliriz oysa… Çocuklar daima ana ve babalarının kusursuz olduğu inancıyla büyürler ve bir gün bu insanların kusursuz olmadıklarını anladıklarında ise düş kırıklığına uğrayıp üzülürler. Hatta öfke ve tavır içinde olurlar…

Yetişkin bir kişi olma aşamasına ulaşmak, belki, bizim bu iki değerli insanı, bu kadın ve erkeği, oldukları gibi görebilmek, bizim gibi sorunları, yanlış düşünceleri, sevecenlikleri, coşkuları, üzüntüleri ve gözyaşları olan sıradan insanlar olduklarını, yalnızca insan olduklarını anlayabilmek demektir.

Önemli olan şudur;  onlar bizim dünyaya gelmemizde vesile olmuş kişilerdir ve aramızdaki en kuvvetli bağ da katıksız, karşılıklı sevgimizdir. Evet, önemli olan sevgidir

Bakın bayram geldi, sevgileri paylaşmanın en güzel günlerinden biri… “ - Aman baba yaa…” , ya da “- Aman Anne yaa… “  söylemlerinden uzaklaşıp onlara en temiz duygularımızla sevgimizi sunmanın tam zamanı değil mi?Dün bir arkadaşımdan bayram mesajı aldım. Mesajında kısa bir not vardı ; “ - …uzakta olan kızlarımı öyle çok özlemiştim ki, tam onları içim titreyerek düşünürken, Amasya’da olan anne ve babamın da beni özlemiş olacağını düşündüm… Şu an yoldayım, anamın babamın yanına gidiyorum… “

Hayatı bayram haline getirmek bizim elimizde, bakın / görün çevrenizi ve sevginizi sonuna kadar paylaşın.

Bayramınızı kutluyor, ayrıca hepinize sağlık, mutluluk ve sevgi dolu bayram gibi günler diliyorum.

Saygı ve sevgilerimle…

 

 

 
Toplam blog
: 136
: 750
Kayıt tarihi
: 18.02.07
 
 

Devlet Güzel Sanatlar Akademisi mezuniyeti ve askerlik sonrasında başladığım iş hayatım aynı kuru..