Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Sevgiyi yaşamak

Sevgiyi yaşamak
 

Ellerimiz deydiğide birbirine,
İçim sıcacık olur birden.
Oturmuşsak yanyana, ya da uzanmışsak,
Ayaklarımız değer ya birbirine,
Yüreğimin altından çıkan bir alev,
Dağılır bedenime.

Kızdırmışsan beni, sinirlenmişsem çok,
Birşeyler söylemek için başımı kaldırdığımda,
Değerse gözlerim gözlerine...
O yüreğimin altındaki alev çıkar yeniden yola...
Ne koydun yüreğimin altına sen benim, çocuk
Ne koydun.
Otuz sene oldu, hala yakıp duruyor,
Bu yangın yerinde, İki fidan büyüyor.

Eylülde gel demiştin, geldim.
Otuz sene önceydi, bu gün,
Ben senin yoluna düştüm.

Yaşıyorsam bu gün ben,
Vermişsem İki fidan,
Sevgindir bunları yapan.

Ben, her duygulandığında şiir yazan insalardan olamadım hiç. Ama Kırk yılda bir böyle duygularımı dile getirmeye çalışırım.

Eşimle aramızda olan sevgiyi paylaşmak istedim sizlerle. Kasım'ın Bir'inde tam Yirmisekiz yılı geride bırakmış olacağız. O gün için özel bir Blog hazırlamayı düşünüyorum.

Fotoğraflar ilk tanıştığımız zamanki halimiz. şimdi ikimizde çok farklıyız.

Neydi bizi bu kadar birbirimize kenetleyen? Onu tam izah edemem ama...Püf noktası şu ki biz hiç "ben" demedik. Biz hep "biz"dik. Tartıştık, küstük de belki ama, hiç uzatmadık. Söz söylemek için başımızı kaldırıp da birbirimizin gözlerine bakınca her şey biter.

Birlikte yaşamaktan zevk aldık. Hiç ayrı kalamadık birbirimizden. Eşimden ayrılamadığım için, yazlarını çok sevdiğim İnebolu'ya annemin yanına bile tek gidemem. Süresi kısa da olsa, onun izin zamanlarında birlikte gidip, birlikte dönerim.

Bunları paylaşmak istiyorum. Çünkü, Bloglar'da aşka inanmayan, evlilikten korkan, mutlu olamıyacaklarına inanan yazılar okuyorum. Kendilerini, sevgilerini bir hiç uğruna; çevrenin veya aile baskısının kötü etkileri ya da bir anlık zevkleri uğruna harcayanları anlayamıyorum. Masumca, mertçe, dürüstçe bütün saflığıyla sevgilerini hissedip yaşayabilse, ona sahip olabilse insanlar; gerçek mutluluğu yaşayacaklar. Bunu biliyorum.

Çevrelerindeki mutsuz evliliklerin ve birlikteliklerin şahidi olmuş. Dünyanın hep böyle olduğunu sanıp, evlenmekten korkanlar, şimdi sizleredir sözüm.

Hepsi öyle değil.

İç sesinizi iyi dinleyin. Ve ona güvenin. Dinlemesini bilirseniz eğer. Doğru insanı o size söyler.

Bir gün kızım, insanlar nasıl aşık olur annecim, birisini çok beğenirsen aşık mı olursun? Dediğinde tam da çevresini tanıyıp, anlamaya başladığı, gelişme çağındaydı. Ona, hayır, her beğendiğine aşık olamazsın. İlk gördüğünde beğenmediğin birine bile, zamanla ondaki güzellikleri keşfedip aşık olabilisin. Diye cevap vermiştim.
Dedim ya her şeyi araştırma çağında. Bu defa da; peki aşık olduğunu nasıl anlarsın? Sorusu geldi.

Bu ciddi bir konuydu çok iyi anlatmalıydım. Bunu sana vücudun haber verir. Yüreğinin altında bir yer alev değmiş gibi yanar. Vücuduna bir sıcaklık yayılır. Önce anlayamazsın. Ne oluyor bana dersin. Sonra onu her gürdüğünde aynı şey olur, ve hep görmek istersin. İşte gerçek aşk böyle başlar. Eğer şanslıysan, karşıya da aynısı olur. Diye anlatmıştım.

Birbirini tanımadan, hatta istemeden başlayan evliliklerin, zaman içinde aşka dönüştüğünü, mutlu evlilikler olarak devam ettiğini görürüz. Bazen de tam tersini.

Bir kural da dürüstlüktür. olduğun gibi yapmacıksız ve maskesiz olmaktır.

En önemli ve zor olanı ise, filizlenen bu sevgiye, iyi sahip olabilmek, besleyip, büyütebilmek. Zedelemeden, yıpratmadan, hiç bir şeyin ona zarar vermesine izin vermeden. Sımsıkı sarılabilmektir.

Bilindiği gibi bunların hiç biri tek taraflı başarılabilecek şeyler değiller. Herşeyi denediğiniz halde yine olmuyorsa, tekerlek tersine dönüyorsa, fazla da zorlamanın bir manası yok. Maskesi olan yanlış insanla berabersiniz demektir. Zararın neresinden dönülse kardır. Olduğu yerde bırakın ve içinizdeki sese yeniden kulak verin. Asla vazgeçmeyin.

Doğru insanı bulduğuna inanıyorsan.
Sevgin gerçekse ve paylaşabiliyorsan,
Bilmese de paylaşmayı sevdiğin,
Yaşatarak öğretebiliyorsan.
Ne duruyorsun...
Yüzmeyi öğrenmişsin sen.
Dalsana mutluluk denizine.

Her kesin doğru insanı bulması, gerçek mutluluğu yaşaması dileğiyle.

 
Toplam blog
: 16
: 2634
Kayıt tarihi
: 14.07.07
 
 

27 Mayıs 1960' da İnebolu'da dünyaya geldim. İnebolu Yeniyol İlkokulu, İnebolu Ortaokulu (nakil), Ga..