Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sevimli RTÜK'ün sevimli kahramanı "tele"

Sevimli RTÜK'ün sevimli kahramanı "tele"
 

Ne kadar sevimli değil mi?


RTÜK ün “Akıllı İşaretlerin Sevimli Kahramanı Tele” ilk gördüğüm andan itibaren bu sevimsiz şeyin sevimli olduğuna hala inanamıyorum. Çocukların kafasına sokulan “öcüye” o kadar önemli bir destekte bulunuyor ki bu sözde sevimli kahraman Tele sanıyorum çocukları sevimlilikle değil korkutarak yatırmayı planlıyor. RTÜK’ün çocuk gelişimine çok önem veriyormuş imajına oldukça ters düşen bir davranış. En azından bu halkın çocukları için bir “akıllı işaret” seçilecek ise, bunu Medya aracılığı ile duyurur ve oylamaya sunmalıydılar. Bu “sevimli” karakteri çizen yaratıcı insan ne kadar kazandı acaba?


RTÜK’te bu karakteri seçenleri açıkçası çok ama çok merak ediyorum, gördüğüm kadarıyla çevremde de bu Tele’yi sevimli bulan hiç kimse yok. Kocaman bir ekran saçma antenler ve kocaman tek göz bu karakter ne kadar sevimli olabilir ki üstelik bize çok ters düşen “tek göz” olayı. Bunu çizen ya da seçenler “tek gözlü” tasvirini genellerde masallarda kötü devlere ya da korku filmlerinde yaratıkların görüntüleriyle çağrışım yapacağı ile ilgili sanıyorum pek fikir sahibi değiller.

Ya da sevimli tavşan, kaplumbağa, kurbağa hatta gergedan bile daha sevimli olabilirdi. Bu sözde sevimli kahramanı piyasaya sürerek bir şeyin araştırması da yapılıyor olabilir. Bilemiyorum ama her gördüğümde tüylerim diken diken oluyor kaldı ki çocukların üzerindeki etkiyi düşünmek dahi istemiyorum… RTÜK www.tdk.gov.tr den sevimli kelimesinin karşılığına bakmalı diye düşünmekteyim… Tek boynuzlu bir At EVET, tek gözlü bir Tele HAYIR.

sevimli
sıfat

Hoşa gitme özelliği olan, hoşa giden, cana yakın, şirin, sempatik:
 

 
Toplam blog
: 18
: 280
Kayıt tarihi
: 07.05.09
 
 

Kedileri, bisküvili pastayı, pazar günlerini uyuyarak geçirmeyi çok severim. Yeni ayakkabı kokusu..