Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '08

 
Kategori
Aile
 

Sevimli sahtekar

Sevimli sahtekar
 

Çocuk Yetiştirmek dünyanın en zor işi Bahsettiğim giyimi, beslenmesi temizliği falan hiç değil.

En zoru ve insanı en fazla endişelendiren kısmı terbiye edilmesi zira çocuklarımızın dürüst, Ahlaklı , kendine ve yurduna yararlı bireyler olarak yetişmesini isteriz. Ama bu konuda bazen sıkıntılar yaşarız

Oğlum bir süre önce bir bilgisayar oyununun esiri olmuş durumdaydı. Gördüğüm kadarıyla oldukça zararlı bir oyundu çünkü şiddet içeriyordu.Bir savaşçı ediniyorsunuz, sağa sola koşturuyor ve çeşitli yaratıkları keserek katlediyorsunuz ne kadar çok hayvan keserseniz o kadar para kazanıyorsunuz kazandığınız paralarla daha gelişmiş silahlar alıyorsunuz , sonra daha fazla hayvan kesip daha fazla para kazanıyorsunuz .Gözünüzü hırs bürüyor savaşçıyı koşturuyor , ha bire hayvan katlediyor, para kazanıyorsunuz . Böyle bir kısır döngü işte.

Biz müdahale etmekte ağır davranınca derslerini etkiledi

Sonuç olarak o üzüldü , biz üzüldük

****

Kardeşimin bir oğlu var Geleceğin Sülün Osmanını yetiştirmenin endişesini yaşıyoruz hatta bu konuda kilitlendiğimiz zamanlar bile oluyor

Daha 8 aylıkken konuşmaya başladı ve ilk kelimesi tatlım oldu
Bilirsiniz ki tatlım, Balım, Canım tarzı kelimeler ince ayar kelimeleridir .Birinden bir şey yapmasını isteyeceğimiz zaman Karşı tarafı hazırlamak itirazın önünü peşin peşin kesmek için kullanırız

Bizim oğlanın gidişatının sinyalleriymiş onlar ama biz anlayamamışız.

Hayal gücü çok zengin bir çocuk enteresan hikayeler anlatıyor fakat ne hikmetse erken dönemde bülbül gibi konuşan çocuk şu anda kekeme


*****
Kapı çaldığında gelenin onlar olduğunu biliyordum Çünkü geleceklerini haber vermişlerdi.
Kapıyı açar açmaz boynuma atladı Seviştik koklaştık ''Halacığım sokakta kavga mı oldu?'' dedi

Hiçbir şeyden haberim olmadığı için şaşırmıştım ''Bilmem ben bir şey duymadım'' dedim

Ama arabanızı park ettiğiniz tarafta yerde kanlar gördüm.sizin arabanızın kapı camı da kırılmıştı dedi.

Mal canın yongasıdır demişler hemen balkona fırladım merakla o yöne baktım ama bulunduğum yerden bir şey seçilmiyordu arkamı döndüm Baktım orada gülüyor meğer şaka yapmış sıpa

Aynı gün Televizyon seyrediyordum usulca yanıma sokuldu’’Halacığım abim beni oynatmıyor’’dedi

Kaşlarımı çattım ''oğlum yapma böyle, yeter akşama kadar bilgisayar başında vakit geçirdiğin birazda kardeşin oynasın'' dedim.

Daha on dakika geçmedi ki bir kavga bir kıyamet bizim oğlan bağırıyor ''Anne şuna bak yaaa binbir güçlükle biriktirdiğim paraları harcamış ''gidip baktım'' Oyundaki paraları mı harcadın oğlum'' diye sordum ‘’yok harcamadım halacığım koşarken savaşçının cebinden düşmüş'' dedi

Elimden gülümsemekten başka bir şey gelmedi

Allah aşkına siz söyleyin bu çocuğa ne yapabiliriz ki?

 
Toplam blog
: 92
: 830
Kayıt tarihi
: 28.02.08
 
 

Biraz kül, biraz duman o benim işte... Öyle dedim diye olayı arabeske bağladığımı sanmayın çabuk sön..