Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '19

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Seviyorum ve Katlanamıyorum

Çok Seviyorum Lakin Ona Katlanamıyorum

Çok sevdiğim bir dostumun, yakının yaptıklarını tasvip etmemiş ona sormuştum, ‘nasıl bu kadar rahat’ demiştim, ‘eşi nasıl buna izin veriyor. Üstelik senin eşinin yakını sen niye böyle değilsin?’ Demiştim. İlk sözü, ‘eşime saygı duyuyorum.” Olmuştu.

Sonrasında da;
Çok hoşuma giden, birçok yerde düşünmüşlüğüm olan bir ata sözünü örneklemişti.
“At sahibine göre kişner”

Vay be, tam isabet.
Doğruydu.
Sahip elbette bir benzetmeydi, tam anlatabilmek için.
Eşler arasındaki saygı önemliydi ve eşinin ne duruma düşeceğini bilmek gerekirdi, yapılanlardan!

Kadın veya erkek için fark etmiyordu.
Kadının ya da erkeğin yaptığı yanlışlar, sadece kendini bağlamıyordu. Toplum içinde yaşıyorsak, adına çevre dediğimiz bildiklerimiz varsa, eş onların yanında küçük düşecekse çok dikkatli hareket etmek gerekir.

Ne kendini ne de eşini küçük düşürmemek, ardından söz ettirmemek gerekir.
Çiftler, eşlerini dikkate almadıkları zaman, küçük düşürdükleri kadın onların eşi, çocuklarının annesi ve çocukları olduğu için ömrünün sonuna kadar kopmayacak akrabası.

Saygı sevginin destek taşları diye düşünürüm.
Seviyorum seni, oh ne güzel lakin saymıyorum.
Eeee o zaman nerede kaldı sevgi?
Yok böyle bir yaşam olayı.

Saygı duyduğunuz birine kabalık, eziyet, ağır söz, şiddet, yalan söyleyemez ve sayılanları yapamazsınız.

Sevgiden de dem vuralım.
Seviyorum çok…
O da beni seviyor çok...
Oldu.
Kaba davranabilirim, onu sevdiğimi biliyor…
Kızabilirim, o benim onu ne kadar sevdiğimi biliyor.
Hatta ağır hakaretler edebilirim, nasıl olsa ona olan aşkımı biliyor.

Yok bilmiyor.
Nasıl bilsin.
Göstermiyorsun ki.

Sadece seni seviyorum yetmiyor.
Ben, çok birbirini seven ve asla birbirine katlanamayan çiftler gördüm.
Ben boşanma mahkemesinden ağlayarak çıkanlar gördüm.
Ben ayrıldıktan sonra yaptığı saygısızlıklar için kendini kahredenleri gördüm.

Peki, ne oldu.
Senin sevgin her şeye yeterdi.
O seni çok seviyordu, seni bırakamazdı.

Bırakır.
Çünkü insan sayılmak ister, toplum içinde utanmaktan korkar, aşağılanmaktan yılar, ihmalkarlıktan usanır ve bir gün de;
“Seni çok seviyorum ve senden boşanıyorum.” der…

Ben şöyle diyorum.
Saygı sevginin gücüdür, güç biter, takatsiz ve yorgun kalınır, sonra iflas edilir.

Güzel bir sözle veda ediyorum.
“Saygı kayığına binmeden,
Sevgi denizi geçilmez.”



Nazan Şara Şatana

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....