Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '09

 
Kategori
Deneme
 

Sevmesem ölürdüm..... Sevdim, gene öldüm...

Sevmesem ölürdüm..... Sevdim, gene öldüm...
 

Zira ki ihtiyarlamak; kendinden başka kimseyi, sevmemek demek...


Hayatıma yön veren dizelerle tanıştığımda , 20 yaşındaydım...

Nerden bulmuştum, ya da kim okumamı sağlamıştı hiç hatırlamıyorum .

“ Ey benim beyaz boynu kırışan kızım,
imkansızdır ihtiyarlamamız bizim.
Etin gevşemesine başka bir tabir gerek,
 

Zira ki İHTİYARLAMAK ;

KENDİNDEN BAŞKA KİMSEYİ, SEVMEMEK DEMEK…



Nazım Hikmet'in dizeleriydi bunlar. Ve ben; okur okumaz bu dizeleri, dedim ki kendime :

Asla 21 olmayacağım....
 

" Ben seviyorsam, her şey bahanedir" diyerek; başladım bahaneler aramaya…

Gönül gözü ile bakınca , etraf bahanelerden geçilmiyor inanın....

Ve bahanelerim çoğaldıkça, yüreğim büyümeye başladı... 

Öyle bir an geldi ki; yüreğimin büyüklüğü - yaşımı geçti… 

Bu böyle devam ettikçe,  

yani ; yüreğim benden hep büyük oldukça 

ve de, bu fark büyüdükçe 

y a l n ı z l a ş t ı m…. 

Kalabalıklar içinde üstelik … 

Sonra; takvimde işaretlediğim her yeni yıl, yüreğimde yeni çizikler anlamına geldi ister istemez.

Her yeni çizik de yeni yürek yaraları...

Her yürek yarası; bir dost kaybı demek olunca, kaldım mı yüreğimle bir başına. 

O beni suçladı ; dinazorlaşıyorsun git gide, sonun yalnızlık diye... 

Ben onu suçladım; peki neden tamamlanamıyorsun?

Hep bir yanın eksik diye...

SONUÇ MU ? 

" İ H T İ Y A R L A M A Y A" başladım … 

Bir gün ; Radyoda teknik masadaki genç arkadaşla sohbet ediyoruz . Dedi ki ; “abla Babamı ziyarete gittim dün ( Babası siyasi suçtan hapiste yatıyormuş ). Ziyaretçisi o kadar çoktu ki anlatamam… 

Dedim Baba ; yanına gelen gidenin hesabı yok, ne konuşuyorsun onlarla ...

Bir iki cümle de bana desen... 

Hayyam'ın dizelerini söyledi bana; 

“Ben olmayınca bu güller, bu serviler yok.
Kızıl dudaklar, mis kokulu şaraplar yok.
Sabahlar, akşamlar, sevinçler tasalar yok.
Ben düşündükçe var dünya, ben yok o da yok”….
 

Ve takvimler 13 mayısı gösterdiğinde

44 olmuştum !!!! 

Eyvah dedim…

e y v a h ! ! ! ! !

Hani hiç 21 olmayacaktım ?....
 

Sevmesem ölürdüm. 

Sevdim

gene öldüm…
 

...


Bahanelerime,

sonsuz teşekkürlerimle..... 

haticeatalay
 

 
Toplam blog
: 206
: 1273
Kayıt tarihi
: 24.09.08
 
 

Don Kişot, Matematikçi, Öğretmen, Öğrenci ..