Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '07

 
Kategori
Sinema
 

Şeytan marka giyer

Şeytan marka giyer
 

Önceki akşam eğlenceli olmasını istediğim, çok uzun olmayan bir film aradım DVD raflarında, seyretmek için. Önce daha önce seyrettiklerime baktım ama karar veremedim, sonunda hiç seyretmediğim, adından tahmin ettiklerim dışında konusunu da hiç bilmediğim bir filmde karar kıldım: Şeytan marka giyer (1).

Filmin adından anlaşılacağı gibi moda sektöründe geçen bir konusu var. Runway adındaki bir moda dergisinin editörü Miranda rolünde Meryl Streep oynuyor. Daha önce Kramer Kramer’e karşı, Sophie’nin Seçimi gibi filmlerde ezik duran kadın olarak beyinlere kazınmış Meryl Streep’i artık daha yaşlı haliyle ve otoriter bir kadın rolünde görüp hemen alışmak olanaksız.

Anne Hathaway, dergide Miranda'nın asistanı olarak işe giren modadan habersiz, kilosuz ama moda dünyasının abartıları içinde kendini şişko gibi hisseden Andy rolünde. Miranda’ya bir yıl dayanıp iyi bir gazetede iş bulmayı umut ediyor.

Meryl Streep için birşey söylemek zaten gereksiz. Anne Hathaway’in oyunculuğu konusunda sınıfı geçtiğini düşündüm. Bir de gülümsemesini Julia Roberts’a benzetince, çok iyi oyuncu olacağına inandım.

Eğlenceli bir film... Zaman zaman işyerinizi kafanızda sorgulayabileceğiniz, benzerlikler bulabileceğiniz düşündürücü bir film bile olabilir, o gözle seyrederseniz.

Dış toplantılardaki birçoğu kendini oynayan kişileri saymazsak filmin dar bir kadrosu var ve herşey kolay anlaşılıyor. Hiç yorulmadan seyredilebilecek bir film.
Eğer büyük beklentileriniz yoksa bu filmi seyretmenizi öneririm.

(1) Şeytan marka giyer, 2006 yapımı (The Devil Wears Prada)
Yönetmen: David Frankel
Senaryo: Aline Brosh Mckenna
Oyuncular: Meryl Streep, Anne Hathaway

Not: Filmde iş mülakatı sırasında üniversiteden sözederken altyazısında "evrenkent" gördüğümde bunun kötü bir çeviri olduğunu düşünmüştüm. Sonra Internet’ten baktığında "üniversite" için Oktay Sinanoğlu’nun "evrenkent" önerdiğini öğrendim. Şu anda kulağımı tırmalasa da belki ileride kullanılır.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..