Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '13

 
Kategori
Haber
 

Şeytanın şeyleri

Şeytanın şeyleri
 

HOŞBEŞ ÇAYEVİ' nde DİRENİŞE ÇÖZÜM


- Bir bölge müdürüm vardı… KİBİRLİ, DEDİĞİ DEDİK, AĞZI BOZUK, KENDİSİNDEN KORKULAN, ÇEVRESİNDEKİ HİÇ KİMSE TARAFINDAN SEVİLMEYEN… Bendeki izi öyleydi en azından… Gün geldi, görevden alındı, kabullenemedi, emekli oldu.

- Bu günkü konumuz GEZİ PARKI DİRENİŞİ değil miydi?

- Sabret bakalım, ona da geleceğiz… Yıllar sonra özel bir işi için odama geldi. Yalnızca utandırmak için abartılı bir saygıyla, ceketimin önünü ilikleyerek ayağa kalktım, karşımdaki koltuğa oturttum, çayını söyledim… Daldan-doruktan konuşmaların ardından isteğini söyledi, çözümü için talimatları verdim telefonla, bekleme sırasında konuşmalar eskiye uzandı… Bir anda ‘’Bölge Müdürü’’ olmuştu sanki yeniden; Şimdiki çalışanların laçkalığından, bilgisizliğinden, yetersizliğinden söz etti… Ve soruverdi;

 ‘’ - BEN NASIL BİR AMİRDİM SENCE?’’

 ‘’ – Bilgiliydiniz, çalışkandınız, dürüsttünüz… Sizin emirlerinizin ardından kimin çıkarına olduğunu düşünmez, devlet için olduğuna inanırdık. Ama…’’

 ‘’ – Ama?’’

 ‘’ – SİZDE İNSAN SEVGİSİ YOKTU… Tüm personeliniz küfürlerinizden, aşağılayan, kibir dolu tavır ve davranışlarınızdan yakınırdı. Sizinle yolda, bahçede bile karşı karşıya gelmek istemezlerdi… Ben iki kez yüz yüze gelmiştim, ikisinde de kavga etmiştik, birisinde tayin dilekçesini atmıştım masanıza…’’

 ‘’ – ŞİMDİ YENİDEN YÖNETİME GEÇSEYDİM ÇOK FARKLI BİRİSİ OLURDUM …’’

 ‘’ – Sanmıyorum…’’

 ‘’ – Haklısın… Bak sana bir şey anlatayım, biraz ayıp ama… İNSANLAR MAKAMA OTURDUĞUNDA, BİR SÜRE ÇOK İYİ YÖNETİRSE BİLE İŞİNİ, ADAMLARINI, ÇIPLAK ŞEYTAN GELİR, TEPESİNE OTURURMUŞ… KOCAMAN TESTİSLERİ AŞAĞI DOĞRU SARKAR, HER BİR YUMURTASI BİR GÖZÜNÜN ÖNÜNE İNER, KAPATIRMIŞ…’’

- Anladım… İktidardaki muktedirlerin başında da o ŞEYTAN oturuyor yani…

- ‘’ÜÇ KULHUVALLAH BİR ELHAM’’ OKUYAN OLMUYOR MU Kİ?

- BUNLARIN ŞEYTANLARINA YETMEZ… BAŞKA ŞEYLER GEREK…

* * *

- BU OLAYLAR NASIL BİTER SİZCE?

- Gezi parkında uygulanacak projeden vazgeçilirse belki…

- Ne kadar da basit, sığ bir düşünce… Siz gerçekten inanıyor musunuz bu eylemlerin nedenin üç-beş çınar ağacı olduğuna? Bu bir birikim sonucu patlama… Padişah tavırlarıyla, efelenerek, ‘’Her şeyi ben bilirim, benim dediğim gibi olacak! Benim hükümlerimi tartışacak, yargılayacak, beni durduracak güç yoktur!’’ havasının, baskısının şişirdiği balonun patlamasıdır bu…

- Bence de… İnsanlar ‘’İşimden, aşımdan ederler, polisin, yargının eline düşerim…’’ bireysel korkusundan sıyrıldı. Hareket bir örgüte mal edilemeyecek şekilde gelişince, HALKIN ÇOĞUNLUĞU, RENKLERİNİ BİR YANA KOYARAK YAN YANA GELDİ VE BİRLİKTELİĞİN HAZZINI, HUZURUNU DUYUMSADI.

- İşte o sevinç, o gurur, yüz binlerce insana biber gazını çiçek kokusu, TOMA suyunu cehennem sıcağındaki serin duş ferahlığı saydırdı…

* * *

- ANTALYA İNSANINI GÖZLEMLEDİNİZ Mİ CUMHURİYET MEYDANI’ NDA?

- Sanki bayram vardı… Yıllardır göremediğimiz bir bayram hem de… Ben onca mutlu yüzü bir arada hiç görmemiştim.

- Hem de nasıl… Bir ara ne oldu öyle? Bir patlamanın ardından 8-10 kişi koşuşturuverdi, birileri ‘’Polis!’’ diye bağırdı, pet şişeler uçuştu… Saldırı var sanıldı…

- Bir gurup şaka yaptı sanırım. Bayramda atılan kutlama patlayıcılarındanmış… Kalabalık gürültüyü çıkaranları kovalamaya başlayınca saldırıdan kaçış sanıldı…

- Yanımda güzel mi güzel bir çift vardı. Delikanlı ‘’Titriyorsun… Korktunsa gidelim!’’ deyince gencecik kız ‘’HAYIR! TİTRESEM DE, KORKUDAN ÖLSEM DE BURADA ÖLECEK, GİTMEYECEĞİM. KAÇMAK İÇİN GELMEDİK BURAYA!’’  dedi. Bu diyalog aslında üç-beş çınar ağacının kesimini önlemek için gösterilere katılmış insanların ifadesi olamaz…

- TAMAM… TAMAM DA NE OLACAK ŞİMDİ?

- Kim ne yorum yaparsa yapsın, yaptığı yalnızca fal okumaktır. % 1 yanılgıyla geleceği-gideceği bildiğini söyleyen ANKET ŞİRKETLERİ, her üç-beş kişinin bir araya geldiği yere ulaşan-bulaşan İSPİYONCULARI, HER TELEFONU DİNLEYEBİLİP, ÖZEL BÜROLARINA AKTARABİLENLER bu olanların olabileceğini öngörememiş, MUKTEDİRLERİ UYARAMAMIŞ, muktedirler başına oturan ŞEYTANIN ŞEYLERİNDEN HALKINI GÖREMEZ OLMUŞ ve HALK TÜM ÖRGÜTLERİ BİR YANA KOYARAK, çoluk-çocuğu, genci-yaşlısıyla sokağa dökülmüş, suya gaza alışmış… ŞİMDİ BİR ŞEKİLDE YORULUP KENARA ÇEKİLSELER BİLE, YARIN DAHA BÜYÜK BİR DİRENÇLE KALKIŞACAKLARDIR.

- TEK ÇÖZÜM hükümetin istifasındadır, ‘’AKİL’’ OLMAYAN KİŞİLERDEN OLUŞTURULACAK HÜKÜMETLE hilesiz hurdasız, ‘’EN ERKEN SEÇİM’’ e gitmektedir.

- Ne kadar olanaksız…

- BU HALK OLANAKSIZLARI BAŞARARAK MİLLET OLMUŞTU…

________________________________________ 

 

ÇOK GERİLDİK,

HADİ BİRAZ GÜLELİM…

________________________________________

 

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan Taksim Gezi Parkı'nda başlayan olaylarla ilgili konuştu..

 

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul’ da Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) 20. Olağan Genel Kurulu’nda konuştu;

‘’Taksim’de gösteri yapanlar dürüst davranmıyorlar. Ben soruyorum; BENİM MUTAHATTABIM KİM? Ne talep ettiğini söylesin?’’ 01.06.2013 – MEDYAFARESİ

__________________________________________________________  

                                                                      Özcan ÇELTİK

                                                                         02.06.2013

 

 
Toplam blog
: 237
: 361
Kayıt tarihi
: 22.11.06
 
 

1949 Antalya doğumlu, ANSAN üyesi Orman Yüksek Mühendisi, ressam ve öykü yazarıyım. KAKTÜS MEDYA ..