Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '16

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sezaryen Migren Yapar mı?

Sezaryen Migren Yapar mı?
 

Sezaryen Migreni Başlatabilir


Sezaryen Migreni Başlatır mı?

Baş ağrısı ve migren değerlendirilirken ayrıntılı bir yaşam sorgulamasıyla yapılan zaman çizelgesi çok önemlidir. Bazen hastalar ağrı başlangıç zamanını net ifade eder. Çocuğunun doğumundan sonra başladığını net ifade eden hastaların büyük bir bölümünü sezaryenle doğum yapmıştır. 

“Ben baş ağrısı nedir bilmezdim oğlumu doğurana kadar. Onun doğumundan sonra baş ağrılarım başladı. 5 yıldır migrenden çekiyorum."

Sezaryen Sonrası Başlayan Migrenin Özellikleri

Bu hastalarda baş ağrısı tek taraflı ve ısrarla hep aynı taraftaysa farklı nedenler araştırmak gerekir ama tüm başta, alında olan baş ağrılarında jinekolojik bölge akla gelmelidir. Normal doğum hiçbir zaman bozucu alan (olumsuz bioelektriksel bölge) oluşturmaz. Bozucu alanı sezaryen, doğum sonrası takılan spiral gibi müdahaleler yaratır. Jinekolojik bölgedeki bozucu alanın nöral terapi ile düzeltilmesi bu hastalarda önceliklidir.  

Baş ağrısı ısrarla tek taraflı ise hasta sezaryenle doğurmuş olsa bile jinekolojik bölge ilk sıradaki bozucu alan değildir. Bu hastaların doğum öncesinde de çok önemsenmeyen migrenleri olabilir. Hamilelik dişleri çürütebildiği için ağrının olduğu taraftaki dişler ön planda değerlendirilmelidir. Bu hastalarda öncelikli diş tedavileri yapılmalı ikinci planda sezaryen bölgesi düzeltilmelidir. 

Sezaryen Sonrası Başlayan Migren Öyküsü

Tedavi öncesi:

“İki buçuk yıl önce sezaryenle doğum yaptım. Doğumdan sonra bebeğimi emzirirken ilk defa çok şiddetli baş ağrım oldu. Bulantı, kusma, ishal hepsi vardı, soğuk terler döküyordum. Şakaklarım zonkluyordu. O zamandan bu yana her regl dönemimde böyle şiddetli krizlerim oluyor. İki gün beni yatırıyor. Doğurmadan önce de başım ağrırdı ama ilaç alırdım geçerdi.”

Tedavi sonrası:

“Bu krizleri yaşamamın nedeni sezaryenmiş. Garip geldi, hiç kimse böyle bir şey söylemiyordu ama gerçekten baş ağrılarım doğumdan sonra başlamıştı. Doktoruma, kaç tane arkadaşım sezaryen oldu, onların migreni yok ki, dedim. Benim ailemden gelen migrene yatkınlığım varmış. Annemin başı ağrırdı, teyzem benim gibi krizler geçirirdi. Çocukluğumda bademciklerimi aldırmıştım. Doktorum yine de çok yatkın değilmişsin, yoksa migrenin çocukken başlardı, dedi. Hem bademcik yerine hem de sezaryen yerine iğneler yaptı. İnanılmaz bir şekilde ağrılarım geçti.”

Bu yazı Migrene Çözüm Var kitabından alınmıştır. http://www.emelgokmen.com/kitap-hakkinda/

 
Toplam blog
: 120
: 1777
Kayıt tarihi
: 07.05.14
 
 

Klasik tıp eğitimi ile integratif tıp bilgilerini birleştirerek “Gökmen Yaklaşımı” adını verdiği ..