Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '14

 
Kategori
Güncel
 

Sezen AK(su)P

Sezen AK(su)P
 

Hepimizin geçmişinde az ya da çok, ufak ya da büyük bir yerin vardır Sezen Aksu…
Herkesin geçmişindeki iz kendine ait, geçelim!

Bir zamanlar seni ve senin şarkılarını şöyle dinlerdik, senin bestelerinle büyüdük, yazdığın sözler hislerimize tercüman oldu vb. klasik cümleleri de geçeceğim.

*

Kendimi bildim bileli sen varsın Sezen Aksu…

Büyüdüm, büyüdük.

Şarkıcılık ve söz yazarı statünü geçip ‘insanlık’ statüne bakıyorum artık.

‘EVET’ dediğin zamanları çok iyi hatırlıyorum; senin gibi, bana ‘inanamıyorum!’ dedirten birçok sanatçı(!)yı da.

Türkiye’de, canım ülkemde, bu güzel memlekette masum insanlar ölüyor, kan akıyor.

Atatürk’ün izinde yürümemiz, bu uğurdaki kararlı adımlarımız birilerinin – o ‘birileri’ni sen çok iyi tanırsın! – hoşuna gitmiyor!

Cumhuriyet… Savunduğumuz, uğrunda canımızı vermekten, kanımızı akıtmaktan kaçınmayacağımız Türkiye Cumhuriyeti karanlığın tehdidi altında!

*

Bugün ve bugüne kadar yaşananlarda, Gezi Olayları’nda ölen masum insanların dökülen her damla kanında, onlara atılan her tekmede, Berkin’in başına isabet eden biber gazı fişeğinde, annelerin-babaların-ailelerin dinmeyecek gözyaşında senin de payın var; bugünden sonra da yaşanacak olası her kayıpta, hüzünde, olayda payın olacak!

Onların annelerini gördün mü, dinledin mi hiç!

Ailelerin acısına tanıklık ettin mi!

Onlar, ölmedi… ÖLDÜRÜLDÜ!

Ve sen… Sezen Aksu,

Karşımıza geçmiş, Ali İsmail Korkmaz’a şarkı bestelediğini söylüyorsun,

Berkin Elvan için üzüntünü dile getiren cümleler kurup yayınlıyorsun!

Sen dokunaklı cümleler kurmayı iyi bilirsin, ne de olsa yılların tecrübesi var.

Peki… Kim inanır sana artık! Kim yer verir sana ruhunda, hayatında artık!

Sen bu topraklarda özgürlüğü, hür iradeyi, insanlığı, barışı, kardeşliği çalanlardansın.

‘EVET’inle sen de suçlusun… Tıpkı diğerleri gibi.

Biz… Senin ve diğerlerinin ‘EVET’ini unutmadık, unutmayacağız!

İbre döndü, dönüyor ve daha da dönecek!

Kaçacak yer arayacağına; bu halk beni sever, diyerek kendine bu ülkede ‘yaşayacak yer’ arıyorsun belli ki!

Bu ülkeden, bu topraklardan sana artık ‘vatan’ olmaz!

Bu halktan artık sana ‘seven’ olmaz!

Ben… Lafa değil, ‘İNSANLIK’a bakarım!

‘EVET’ini al ve git… Fazla da caz yapma!

Güle güle sana...

Başak GÜZEL

 
Toplam blog
: 51
: 488
Kayıt tarihi
: 12.07.11
 
 

Yazan & Okuyan & Sorgulayan   Burç : Başak Yükselen burç : Koç İlk nefes: 22 Eylül 1983, Perşembe..