Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '16

 
Kategori
İlişkiler
 

Sezen şarkıları

Sezen şarkıları
 

Sevmek başkadır, sevilmek başkadır. Ama bunların her ikisini de Sezen Aksu şarkılarıyla yaşamak bambaşkadır.

Aşk, gurur, nefret, kırgınlık, nispet, kıskançlık, çocuksu ruh... hepsi de arka fonda bu şarkılar olunca film gibi yaşanır.

Bunun insanın duygusallığıyla bağdaştırılması ne kadar doğrudur bilmiyorum ama, içtenlikle yaşanan duyguların insana bu derinliği kazandırdığını söyleyebilirim.

İnsanın en sevdiği vardır; en kıymetlisi...

Ve haliyle en çok ona duyarlı olur;

En çok ona kızar,                            En çok onu kıskanır,                      

En çok ondan nefret eder,              En çok ona kırılır,                            

En çok onu özler,                           En çok ona yazar...

Hayatının belki de en özel anı; yazdığı yazıyı, yazarken hissettiği duyguları tekrar yaşayarak yazılan kişinin yüzüne okumasıdır.

Yazanda mıdır marifet, yazdıranda mı? Aslında, gönüle girene serilir cümleler. Kalbe girebildiği için yazdırana bir alkış tutmalı ama; marifet o duyguları sözlere çevirip, cümle aleme şahit tutabilendedir. Yoksa, marifet yazdıranda olsa, onun hayatına giren diğerleri de şair olurdu.

İz bırakır yaşanan, yaşanmayan ya da yarım kalan ne varsa. Suskunluklar, yorgunluklar, mecbur kalınan vazgeçişler, artık unutulmak üzere geçmiş tarihte bırakılır. Adı, hatıraları, fotoğrafları da öyle...

Hırslara yenilmeden ve olgunlukla güzel günlere doğru çıkılan yolculukta, Sezen Aksu şarkıları eşlik eder her sahneye. 

Kolay Olmayacak, Vazgeçtim, Seni Kimler Aldı, Ben Sende Tutuklu Kaldım, Gidiyorum, Sen Ağlama, Git, Beni Unutma, Sen de Benim Hatalarımdan Birisin, Geçer ve daha niceleri bu yolculukta camda seyredilen sahnelere fon müziği olur. 

Her yazılanın bir hikayesi vardır; böyle güzel eserlerin kime, hangi duygularla, nerede ve günün hangi saatinde yazıldığı eserin hikayesini tamamlar esasında. Daha da akıllara kazınır belki, unutulmamak üzere.

Güzel sevmiş Sezen Aksu. Kalbi güzelliklerle atmış; her hali, tüm samimiyetiyle dizelere dökülmüş.

...................................................................................................................................................

''Seviyorum derken de samimiydim, nefret ederken de... Git derken de öyle, dön derken de... Küserken de, boynuna sarılırken de...'' 

....................................................................................................................................................

 

 
Toplam blog
: 70
: 689
Kayıt tarihi
: 08.10.14
 
 

YTÜ, Kimya Yüksek Mühendisi... Kağıtlar yetmiyor yazmaya... "Daha bitmedi! ..