Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '07

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Shabu shabu macerası

Shabu shabu macerası
 

Shabu shabu Japonya'ya ozgu bir yemek sekli. Bizler kendin pisir, kendin ye yerlerinde, mangalda pisirirken malzemeleri, onlar suda pisiriyor. Bizler her turlu baharati eklerken etlerimizin uzerine, onlar degisik soslarla tatlandiriyor.

Gorsel olarak daha iyi anlasilir diye dusundugum icin sayfamda fotograflarina yer verdim. Oncelikle gittigim lokanta da 3 menu vardi, ben tek basima yiyecegim icin ilk menuyu sectim. Menuler arasinda cok ciddi farklilik olmamakla birlikte, hem fiyatlari artarak degisiyor, hem de et oraninda farklilik oluyor.

Menu icerigi; cok ince kesilmis et parcalari, degisik kultur mantarlari, yesillik sebze cesitleri, pismis pirinc ve bir cesit makarna (udon)' dan olusuyor.

Masa ozel dizayn edilmis, ortada elektrikli bir isitici uzerinde genis ve yayvan bir tencere var. Masaniza oturdugunuz da isitici aciliyor ve tencere icine gorevli sicak su ekliyor. Sicak suyun kaynamasi ile birlikte oncelikle etleri suya birakiyorsunuz, yanisira isteginiz cesit yesilligi suya ekliyorsunuz. Etlerin tam pismesi beklenirken, sebzeleri hemen daldirip, cikarabilirsiniz. Bu yemek keyif alarak, yavas yavas yiyeceginiz bir ortamda olmali tabiki. Hizla yemek yenilip sofradan kalkilacak bir ortam degil.

Sebzeler biraz pismis lahana, pirasa, sekli tere gibi olmakla birlikte, tadi keskin olmayan bir yesillik ve mantardan olusuyor. Isterseniz pirinc uzerine, isterseniz udon uzerine sosa batirip cikardiginiz pismis eti ve sebzeleri istediginiz oranda ekleyip yiyebilirsiniz. Minik tabaklarda gorulen malzemeler tursu tadinda sebzelerdi. Koyu renkli olan sos soya sosu tadinda, diger sos ise bizim tahin tadini andiriyor. Acikcasi soya sosunu severek kullanirken, diger sosun tadini sevmedigim icin hic kullanmadim.

Etler sinirli sayida iken, udon ve sebzeleri istediginiz kadar alip, kullanip, keyifle yemeginizi yiyebiliyorsunuz.

Ben oldukca keyifle shabu shabu yedim, klasik yemek tarzlarimizdan uzak olmakla birlikte, benim tercih edebilecegim bir tarz. Yag kullanilmamasi, sebzelerin hemen hazirlanip yenmesi ve yemek seklini kendim belirleyebilmem benim bu yemegi sevmemde etken oldu sanirim.

Restoranin da resmine yer verdim, temiz ve ozenle duzenlenmis bir ortam olmasi, yemekten aldigim zevki artirdi. Shabu shabu denemek icin mutlaka Japonya'da olmayi da beklememeli, tarifi verdim, hayal gucunuz ve birazda malzeme temini ile denemenizi oneririm. Guzel mekanlarda, saglikla hazirlanmis besinlerle, keyifle yemekler yiyebilmenizi diliyorum. Sevgilerimle.

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..