Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '07

 
Kategori
Haber
 

Shake it up çalıntıymış...

Shake it up çalıntıymış...
 

Bugün Milliyet'teki haber şöyle...
Yunanistan'da bir televizyon kanalı, Kenan Doğulu'nun 'Shake It Up Şekerim' şarkısının çalıntı olduğunu iddia etti. İddiaya göre Kenan Doğulu da aynı fikirde... İşte iki şarkı... Yunan Star Televizyon kanalı, Eurovision'da Türkiye'yi temsil edecek Kenan Doğulu'nun "Shake It Up Şekerim" adlı şarkısı ile aynı yarışmada Yunanistan'ı temsil edecek Sarbel'in "Gia Sou Maria" şarkısının aynı ritmde olduğunu iddia etti. Türkiye'nin Gia Sou Maria'yı taklit ettiğini iddia eden televizyon kanalı haberinde, basın açıklamasından görüntülere yer verdiği Kenan Doğulu'nun da aynı fikirde olduğunu savundu.

Görüntülerde Doğulu, "Evet çok benziyor, hatta arkadaşlarla biz de parçanın içine buzuki koysak iyi olur muydu?" Şeklinde espri yaptık derken görülüyor.

İki şarkıyı da dinledim. Benim fikrimi sorarsanız, hayır benzemiyorlar. Hafif kulağım var, ben "shake it up" kısmı dışında bir benzerlik bulamadım. İkiside aynı lafı söylüyor ama onun dışında ne melodide ne de şarkının sözlerinde bir benzerlik göremedim. Siz ne düşünürüsünüz bilemem. Bence iki şarkıda iş yapmaz. Kesin konuşmamam lazım. Sonuçta insanların zevkleri farklıdır. Benim beğenmediğimi başkası beğenmeyebilir. Zaten arkadaşlarımdan aldığım eleştirilier de benimkinin aksine çok güzel. Çok beğenmiş herkes. Tam bir Eurovision şarkısı diyorlar. Birinci olamayacağımız kesin olsa bile hani belki başkalarının dediğine göre dereceye girebiliriz. Benim gönlüm de öyle olmasından yana zaten...
Artık Eurovision eski çılgınlığını yitirmiş olsa bile bizim ülkemizde ben her yıl büyük bir heyecanla bekleyip izlerim. Benim için önemlidir yani. Sonuçta bu da bir tanıtım Avrupa ülkeleri arasında... Bizim şarkımız Yunanistan şarkısından daha iyi gibi duruyor. Sanmıyorum Yunanistan bu şarkısıyla geçen yıllarda elde ettikleri başarıları elde etsin. Çok daha ritmik bizimkisi...

Kafamı kurcalayan bir konu daha var. Belki müzikle alakalı değil. Ama neden her seferinde sataşan grup Yunanistan oluyor. Yani tamam bilinen br gerçek var aramızda. Eski savaşlara dayanan falan ama genelde (tüm insanları asla içine almıyorum) Yunanistan hep bize karşı bir düşmanlık besliyor ve onu bizden çaldılar, bunu bizden yürüttüler, o eskiden bizimdi falan savunmaları içindeler. Ve neden biz onların şarkısını "onlar bizden çalmışlar bunu" diye yorumlamazken, onlar bizim şarkımız için durduk yere böyle bir yorumda bulunuyorlar?
Not: Şarkıları aşağıdaki adresten dinleyebilirsiniz...

http://www.milliyet.com.tr/2007/03/12/son/sonyas09.asp

 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..