Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '12

 
Kategori
Kitap
 

Sherlock Holmes

Sherlock Holmes
 

Holmes ve Watson


Uzun zamandır hevesle yenisini bekleyip durduğum ve son üç kitabında artık bitti diye kendimi karanlığa attığım fakat yeni kitabı çıktığını tesadüfle öğrenip, yeniden büyük heyecanlara kapıldığım Sherlock Holmes serisi artık gerçekten bitmek üzereymiş. Oysa ki beraber ne kadar güzel şeyler paylaşmıştık.  

Bazen bu hikayeler yüzünden beynimin kendi konumundan ayrıldığını hissediyorum. Filmi ayrı, dizisi ayrı, kitabı ayrı... "Sherlock binanın tepesinde ölüyordu. Yok ya o filmdeydi... Kitapta mıydı yoksa?!" tekerrür sahneler. Her neyse; ben size bundan bahsetmeyeceğim. Ben Sir Arthur Conan Doyle'a ne kadar özendiğimi ve Sherlock un kitabını beğenmeyen insanların varlığını, tam da bana yaraşacak bir düşünceyle  kabul ETMEdiğimi bildirmek zorunda hissediyorum kendimi. Hangi mantıkla o, her romanında aynı başlayıp aynı bitirerek bir sürü kitap yazanAgatha ile Arthur'u kıyaslayıp, üstüne üstlük Agatha nın daha iyi olduğuna karar verirsiniz?! Bunun zevklerle veya renklerle br alakası yok. 1887 yılında ilk kez yayınlanan Sherlock ile 1920 de yayınlanan Ölüm Sessiz Geldi ve nicesi nasıl kıyaslanabilir de cevap olarak 'Ben sherlock'u değil de Agatha'yı beğeniyorum' denir. Her neyse, konum bu da değildi aslında. Ha, evet! Özendiğimden bahsedecektim.

Her ne kadar bazen Sherlock olsam da, çoğu zaman Dr. Watson oluyorum kitapları okurken. Bir kitabının başarısının yan karakterlerin iyi kurgulanmış olmasından geldiğini savunurum. Sherlock karakterinin kişiliği, bulmaca nitelğindeki seri hikayelerin gidişatındaki ufak süprizleri önceden kestirişi- siz daha erken anlıyor olsanız da 1887 itibariyle çıkmış olduğu göz önünde bulundurulmalı- insana kendini hayran bıraktırıyor olsa da asıl hayranlık duyulacak kişi Doyle'dur. Böyle bir beyni yazabilmek için böyle bir beyine sahip olmak ve uçsuz bucaksız hayal gücüne kendini sığdıramamış olmak gerek diye düşünüyorum. Bir de ben kendimi hayal gücü geniş sanırdım. 

Sherlock holmes serisi 56 kısa hikayeden ve Martı yayınlarının basımını yaptığı 5 kitaptan oluşuyor. Fakat öncelikle başka yayınevlerinden bulunabilecek 'kızıl Soruşturma/Dosya' adlı kitabı okumanızı tavsiye ederim. 

'Yok artık!' dedirtecek kitapları bulmak günümüzde kolay olmazken 1890ların kitaplarında aradığımızı bulabiliyorsak bir bakıma şanslı sayılırız. Hala gelişmekte olan bir hayal gücümüzün olduğunu bize gösterir. Kendimi Spoiler vermeme konusunda zor tutan insanlardan olduğum için 'Okunduğu takdirde farklı bir perspektif katıyor' demekle yetineceğim.Keyifle okumanızı dilerim.

 1.Akıl Oyunlarının Gölgesinde

2.Suç Detayda Saklıdır

3.Şüphe Asla Uyumaz

4.Gerçekler Kanıt İster

5.Aklın Şüphesi Suçun Gerçeğidir

 

 
Toplam blog
: 58
: 402
Kayıt tarihi
: 06.04.10
 
 

Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi Mezunuyum. ..