Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '12

 
Kategori
Dünya Şehirleri
 

Sibel Geziyor-Mekong River ve Pak Ou Mağarası

Bugün Luang Prabang’taki üçüncü günüm. Kahvaltımı Ancient bon cafede yaptıktan sonra Pak ou mağarası gezisi için seyahat acentasına gittim. Pak Ou mağarasına Mekong nehrinden kalkan motorlu teknelerle gidiliyordu. Pak Ou mağarasına gitmek için Nam Ou nehrinden geçecektik. Bindiğim teknede benim gibi yalnız seyahat eden Japon bir bayan, İtalyan ve Fransız çift olmak üzere toplam 6 kişiydik. İlk durağımız viski, şarap üretimi yapan bir köydü. Hani içerisinde akrep ve böceklerin olduğu viskiler var ya onları üretiyorlardı. Viskiler şaraba göre daha lezzetliydi. Yapılan o kadar sunumdan sonra tadımlık ufak bir şişe viski satın aldım. Bali’deyken Duyum ile birlikte içebilirdik. Viskilerimizi satın aldıktan sonra köyün içinde dolaştık. Köy gezimizi tamamladıktan sonra tekrar teknelerimize döndük ve bir saatlik tekne yolculuğundan sonra meşhur Pak Ou mağarasına ulaştık. Laos’taki savaşlar sırasında buddha heykellerini Pak Ou mağarası korumuştu. Aşağı ve yukarı olmak üzere iki farklı mağara vardı. İki mağara da etkileyiciydi. Kimin aklına gelirdi ki nehrin kenarında kayadan yapılmış dağın içindeki bir mağarada bir sürü buddha heykeli.

Artık Luang Prabang’a dönüş vakti gelmişti. İki saat süren yolculuktan sonra tekne bizi aldığı yere bıraktı. Teknedeki dostlarımla vedalaştıktan sonra Kuang Si şalelerine gitmek üzere seyahat acentasına doğru hızla yürüdüm. Saat 13.30 du ve benim 13.0 da acentada olmam gerekiyordu. Neyse ki geç kalmamıştım. Araç diğer katılımcıları almak üzere diğer otellere gitmişti. 10 dakika sonra beni almak için tekrar seyahat acentasına geleceğini öğrendim. Aracı beklerken kendime lime shake ısmarladım. Bu arada Shake ve wrapin en güzel örneklerini Luang Prabang’ta bulabilirsiniz.

Yarım saatlik araç yolculuğundan sonra Kuang Si şelalesine vardık. Şalelere doğru giderken koruma altına alınmış ayıların bakıldığı bölümden da geçtik. Ayılar özel hazırlanmış hamaklarda keyif yapıyorlardı. Şelale ise ayrı bir güzeldi. Ancak su çok soğuktu. Buraya gelip de şelalede yüzmemek aptallık olacaktı. Ve soğuğa rağmen kendimi şelalenin serin sularına bıraktım. Su soğuktu ama hemen alışıyordunuz. Şelaleden geri dönerken ağacın tepesinden ip yardımıyla şelaleye atlanan bir bölüm olduğunu fark ettim. Bir daha mayo giyip çıkar yapmak istemediğimden sadece atlayanları seyretmekle yetindim.   

Bugünkü gezimde burada bitmişti. Otelde duşumu aldıktan sonra akşam duası için Watmay Souvannapouram’a Tapınağına gittim. Bu sefer Laos’lu hatunda gelmişti. Selamlaştık. Duadan sonra akşam yemeğimi yedikten sonra otele gidip uyudum. Bugün bayağı yorulmuştum. Yarın serbest günüm. Keyfime göre Luang Prabang’ı gezeceğim.

Sevgiler

 

  

 
Toplam blog
: 615
: 248
Kayıt tarihi
: 09.11.10
 
 

Geçmişte finans sektöründe ağırlıklı olarak iyileştirme ve geliştirme projelerinin hayata geçiril..