Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '15

 
Kategori
Söyleşi
 

Sibel Unur Özdemir ile yeni şiir kitabı ‘Gerisi Lafügüzaf'ı, öykülerini ve geleceğe yönelik çalışmal

Sibel Unur Özdemir ile yeni şiir kitabı ‘Gerisi Lafügüzaf'ı, öykülerini ve geleceğe yönelik çalışmal
 

“O edebiyat dünyasına; yüreğe dokunan eserler verdi”


“O edebiyat dünyasına;  yüreğe dokunan eserler verdi”
 
“Değerli okurlarımız, Sibel Unur Özdemir ile gönülden gönüle dostluk köprümüz 2008 yılında Foça Haber Gazetesi ile aynı anda kuruldu. Ben İzmir de, Sibel hanım Ankara da. Mesafelerin sevgiye ve dostluğa hiç engel olmadığını onunla öğrendim. Zor günlerimde, acıların içimi yaktığı zamanlarda; kadim dostum sıcacık sesi ile sevgi dolu yüreği ile yaralarıma merhem oldu.
 
Dilerim ki; hak eden herkesin onun gibi kadim dostu olsun.
 
Ve sen sevgili dostum Sibel inşallah hiçbir zaman kırılamayacak kalemlerimiz, okyanuslar kadar sonsuz sevgi dolu yüreklerimiz olsun.
 
İyi ki var sın. İyi ki hayatımdasın.
 
Seni seviyorum Dostum.”
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Eserlerinize baktığımda hem yetişkinlere hem de çocuklara yönelik öykülerden oluşan dört öykü kitabı görüyorum. Şimdi de bir şiir kitabı ile, Gerisi Lafügüzaf ile şaşırttınız sanırım okurlarınızı.
 
Sibel Unur Özdemir: Öyle oldu gerçekten de Zeynep Hanım. Her şey kısmetle. Demek kaderde edebiyat dünyasında şiir kitabı ile de var olmak varmış.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Eserlerinizi özenle, itinayla, hayli emek vererek hazırlandığınızı görebiliyorum.
 
Sibel Unur Özdemir: Bu ayrıntıyı gören gözlerinize sağlık öncelikle. Büyük emek verdiğim doğrudur, zaten emek vermeden istenilen hedefin gerçekleştirilmesi de pek mümkün değildir. 
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Sibel Hanım size yönelteceğim ilk soru dört öykü kitabından sonra şiir kitabı fikri nasıl gündeme geldi olacak.
 
Sibel Unur Özdemir: Güzel bir soru. Şiir hayatımda hep vardı zaten Zeynep Hanım. Kendimi bildim bileli şiir yazıyorum ama o tarihlerde yazdıklarım şiir miydi, bilemiyorum. Rahmetli babam şiire çok düşkündü; amatörce yazdığı pek çok şiiri mevcut. Sizin sahibi olduğunuz Foçahaber gazetesinde babamın da bir köşesi vardı ve onun şiirlerini yayınlıyordunuz.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Orhan Babamızı namı diyar Şiir Babamızı rahmetle anmak istiyorum burada.
 
Sibel Unur Özdemir: Teşekkürler Zeynep Hanım. Ne diyordum; ah evet, babamın kütüphanesinde şiir antolojileri vardı. Ben o antolojilerde yer alan şairlerin şiirlerini beğenerek okurdum. Mesela; Muzaffer Tayyip Uslu ile Rüştü Onur’la ve daha pek çok şairle o antolojiler sayesinde tanıştım. Her neyse… İlk şiirim, Atam, 1981 yılında henüz on üç yaşımdayken Okul Öncesi Eğitimi Dergisi’nde yayınlanmıştı.
 
Aslına bakarsanız bundan yıllar önce yola şiirlerimi bastırmak için çıkmıştım. Ama görüştüğüm yayınevleri sanki ağız birliği yapmışçasına şiir kitapları satmıyor, şiir okunmuyor keşke öykü yazsaydınız, dediler. Ben de vazgeçtim şiirlerimi bastırmaktan ve öykülere yöneldim.
 
Şimdi durup düşündüğümde iyi ki de öyle olmuş diyorum; çünkü o zamanlar serbest tarzda şiirler yazıyordum. Hece ölçüsü ile şiir yazmam da değerli hocam Vedat Fidanboy’un etkisi büyüktür. Daha sonra Vural Şahin hocamın da hece vezni ile yazmam konusunda destekleri oldu. Her şey zamanını beklermiş ya Zeynep Hanımcığım; işte benim şiir kitabım da zamanını bekledi. Ve sanırım en doğru zamanda edebiyat dünyasıyla buluştu.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Okurlarınız şiir kitabınızla yeni buluştu ama sizin şiirlerinizin de yer aldığı antolojiler var diye biliyorum.
 
Evet doğru, şiirlerimden bazıları; Bizim Ece Şairler Antolojisi (2013-2014), Altın Kalemler Şiir Antolojisi (2014), Soma Şiirleri Antolojisi (2014), Güncel Sanat Öykü- Şiir Ödüllü Eserleri (2014), Avrasya Şairler Antolojisi (2015) isimli ortak çalışmalarda yayınlandı.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Gerisi Lafügüzaf’ın çatısının altında “Çeşni Tadında” isimli bölümde Azerbaycan Türkçesi’ne çevrilen şiirleriniz dikkatimi çekti.
 
Sibel Unur Özdemir: Bazı şiirlerim Prof. Dr. Karina ABDULVAHABZADE tarafından Bakü Slavyan Üniversitesi Filoloji Fakültesi Türk Lehçeleri Bölümünde okutulmak üzere Azerbaycan Türkçesi’ne çevrilmişti.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Dikkatimi çeken bir başka güzellik de bazı şiirlerinizin bestelendiğini görmem oldu.
 
Sibel Unur Özdemir: Ne mutlu ki bana bestelenen şiirlerim de oldu. Mısraların müzikle buluşmasının tadı bir başka güzel Zeynep Hanım.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Şiir dalında ödülleriniz de var.
 
Sibel Unur Özdemir: Güncel Sanat Dergisi’nin Kaygusuz Abdal adına düzenlemiş olduğu 3.Şiir Yarışması’nda  “Arzuhalim” isimli şiirimle “Güncel Sanat Ödülüne”  layık görülmüştüm 2013 yılında. Ve bunu yine Güncel Sanat Dergisi’nin Kaygusuz Abdal için düzenlediği 4. Şiir Yarışması izledi. 2014 yılında da  “Lale’m” isimli şiirime  “Kızıl Kule Ödülü” verildi.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Şiirlerinizin değindiği konular oldukça kapsamlı. Serbest ve hece vezni ile harmanlanmış ve okura bambaşka bir çeşni sunulmuş beyitlerinizde, dizelerinizde
 
Sibel Unur Özdemir: Kitabımda yer verdiğim Son Söz’de şiirin benim için dipsiz bir kuyu gibi olduğunu dile getirerek çoktan düşmüştüm ben o kuyuya, demiştim. Hayatın içinde öyle çok malzeme var ki Zeynep Hanımcığım; işte ben de bu malzemeleri hem şiir hem de öykü yazarken kullanıyorum. Şiir, hayatın ta kendisi; ta kendisi hayatın.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Şiire, öykülere, romana ve daha pek çok türe düşkünlüğünüz ortada.
 
Sibel Unur Özdemir: Daha önce yaptığım bir söyleşide de söylemiştim; burada da yineleyeyim. "Edebiyat"ı bir sevgili olarak tanımlarsak eğer, ben de onun yoluna ram olmuş bir "aşığım" diyebilirim.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Bu sözünüzün üzerine söylenecek başka bir söz kalmadı ancak Gerisi Lafügüzaf’ın kapağını süsleyen sözleriniz de dikkat çekici Sibel Hanım. Bu sözler ileride yeni bir kitabın müjdecisi olacak gibi geliyor bana. 
 
Sibel Unur Özdemir: Söyleyene değil söyletene bak, diye bir söz vardır siz de bilirsiniz. Sözlerim  “Nev-i Şahsıma Münhasır” ismini verdiğim köşemle Bizimece dergisinde yer alıyor hayli zamandır. İnşallah bir gün kitap haline getirmek de kısmet olur.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: İnşallah bu eserinizi de hayata geçirirsiniz Sibel Hanım. Peki, Gerisi Lafügüzaf’ın peşinden yeni şiir kitapları da gelecek mi?
 
Sibel Unur Özdemir: Kısmetten öte yol yok. Kısmet olur inşallah zira yeni şiirlerim tüm hızıyla birikmeye devam ediyor dosyamda.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Ne güzel bir haber bu. Şiir sizin için dipsiz kuyu peki ya öykü? Biraz da öykülerinizden bahsedelim.
 
Sibel Unur Özdemir: Edebiyat bir bütün benim için yazma ve okuma eylemi ile perçinlenen; öykünün de, romanın da, denemenin de şiirden pek bir farkı yok aslında. Hemen her tür hayata, insana dair.  Şiir daha lirik, öykü ise hayatın içinde var: güftenin, şiirin, romanın, söylenen sözün, yaşanan anın bile bir öyküsü var. Hal böyle olunca da edebiyatın bünyesinde yer alan her çalışmayı önemsememek mümkün değil.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Güzel bir yaklaşım. Çocuk kitaplarınızda olduğu gibi Gerisi Lafügüzaf’ta da görselliği kullandığınızı görüyoruz.
 
Sibel Unur Özdemir: Çocuk kitaplarında görsellik ön planda gibi gözükse de biz yetişkinlerin bile hoşuna gidiyor fotoğraflarla, resimlerle, figürlerle, desenlerle süslü sayfalar arasında dolaşmak. Ben de seviyorum ve uygun düşen yerlerde kullanmaya çalışıyorum.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Eserlerinizin hazırlanış sürecinden bahseder misiniz biraz da bize.
 
Sibel Unur Özdemir: Bu konuda söyleyebileceğim pek fazla bir şey yok aslında. Sadece yazıyorum ve yazmak çok yorgun olsam bile beni dinlendirmeyi başarıyor Zeynep Hanım.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Sibel Unur Özdemir nasıl bir ambiyansta çalışmalarını gerçekleştirir. İlham perisi hangi zaman dilimlerinde kapısını çalar?
 
Sibel Unur Özdemir: Özel bir ambiyansa ihtiyaç duymuyorum açıkçası. Yeter ki kendi kendimle kalabileyim kâfi benim için.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: İleriye dönük projeleriniz, hedefleriniz var mı?
 
Sibel Unur Özdemir: Olmaz olur mu hiç. Basılmayı bekleyen üç çocuk romanım, iki masal kitabım var mesela. Bunların dışında yine çocuklara yönelik fabl ağırlıklı bir çalışmamla gezi yazılarına yönelik bir başka çalışmam da mevcut.
 
Az önce konuştuğumuz sözler, şiirler, yeni öyküler var.
 
Bunun yanı sıra gönül dostları ile gerçekleştirdiğimiz röportajlar, kitap tanıtımlarım, çocuklara yönelik şiir çalışmalarım var.
 
Bu arada bitirdiğim ve mensur şiir şeklinde kaleme aldığım farklı bir çalışmam var ki inşallah altıncı kitabım olarak okuyucusu ile buluşacak zaman içerisinde.
 
Başka… Başka… Çok evvel başladığım, bir süredir ara verdiğim, zamansızlık yüzünden hayli yavaş ilerleyen yetişkinlere yönelik bir de roman çalışmam var.
 
Zeynep Hanımcığım kısaca yazacak çok şeyim var ama zaman kıt. Bazen yazmak istediklerimi yazacak vaktim olacak mı diye düşünmeden edemiyorum.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Neden olmasın, karamsar düşünmeyin lütfen. Siz yazın ki bizler okuyabilelim. Siz yüreğe dokunan, yüreğe hoşluk katan eserler kazandırdınız edebiyat dünyasına.
 
Yazmak gönül işidir. Sevmeden, istemeden yazmak zor. Tabii yetenek de önemli.  Sizin eserleriniz, yeteneğinizi ortaya koyduğu gibi edebiyata olan sevginizi de ortaya çıkarıyor.  İnşallah farklı alanlarda daha pek çok esere imza atarsınız; bizler de sizin kaleminizi okuma şansını yakalarız.
 
Sibel Unur Özdemir: İnşallah diyelim bu güzel dilekleriniz için.
 
Zeynep Genç Alpdoğan: Her güzel şeyin bir sonu var ve biz de söyleşimizin sonuna geldik Sibel Hanım. Sizinle söyleşmek keyif verdi bana. Bu unutulmayacak dakikalar için çok teşekkür ederim.
 
Sibel Unur Özdemir: Benim için de oldukça keyifli bir söyleşi oldu Zeynep Hanımcığım. Ben de size teşekkür ediyorum söyleşi teklifiniz için.
 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..