Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sıcak Ramazan günlerinde şifa serinliğim...

Mürdüm Eriği Kompostosu

Malum Ramazan ayındayız, birde yaz sıcakları olunca insanlar ister istemez susuyor ve iftar sofrasında bol bol su içmek ya da su haricinde soğuk başka şeyler içmek istiyor. Ben yapı olarak oldum olası kola, sarı gazoz, sade gazoz vs. gibi gazlı ve içinde ne olduğunu bile bilmemizin istenmediği içeceklere karşıyımdır.

Peki karşı olmak yetiyor mu? Tabi ki, hayır. Alternatifleri yaşamamız gerekir değil mi? İşte bu bloğumda, bu sıcak ramazan günlerindeki iftar saatlerinde, serinlemek için bol miktarda tükettiğim ve zevce hazretlerinin tüm ısrarlarına rağmen, ısrarla kendim yaptığım, bol vitaminli, gazlı olmayan ve içinde ne olduğunu bildiğim :)) bir içeceğin yapılışı paylaşmak istiyorum. Mürdüm eriği kompostosu. Şahsen ben yaparken 2-3 kg. erikten yapıyorum fakat sizlere pratik olsun diye 1 kg.lık bir tarif vereceğim.

Malzemeler:
1 kg. Mürdüm eriği
2 litre su
2 Su bardağı toz şeker
10 adet karanfil (Karanfili fazla kaçırmamanızı tavsiye ederim.)
1 ya da 2 adet tarçın kabuğu ( Baharatçılarda çubuk tarçın diye de satılmaktadır.)

Yapılışı:
Tencereye 2 litre suyu, 2 su bardağı toz şekeri, karanfilleri ve tarçını doldurup ateşe koyun.
Bu arada yıkanmış mürdüm eriklerinin çekirdeklerin ayırın (isteğinize göre ortadan ikiye ya da dörde bölebilirsiniz).Şekerli, tarçınlı, karanfilli suyumuz kaynamaya başlayınca çekirdekleri çıkarılmış mürdüm eriklerini tencereye ilave edin. Tencereyi, erikleri tencereye ilave ettikten 3-5 dakika sonra ateşten alın. Tencerenin ağzını kapatıp demlenmesi için kenarıya bırakın. Tencere sıcaklığı, oda sıcaklığına indiğinde, olduğu gibi buzdolabına koyup demlenmesini sağlayın. Demlenme süresi uzadıkça kompostonun rengi daha koyu olduğunu göreceksiniz. Daha sonra şişeleyip daha da soğuması için buzdolabına koyun. İftar topunun patlamasına müteakip serin serin bol miktarda tüketebilirsiniz. Televizyonlardaki bol kolalı, ramazan reklamlarına inat bol bol komposto tüketelim. Bu komposto benim sıcak yaz günlerimin 112 hızır acil servisi gibi :)). Üstelik doğal ve hiçbir katkı maddesi yok. Çocuklarımıza içirirken gönlümüz rahat daha ne olsun...

Defalarca yaptığım bu kompostonun, birkaç püf noktasını sizlerin dikkatine sunmak istiyorum. Kompostonun rengi daha koyu olsun diye sakın fazla kaynatmayın, zira erikler dağılıp parçalandığını ve renk vermediğine şahit olacaksınız. Üstelik az kaynattığınızda diri kalan eriklerin renginin demlenirken suya geçtiğini ve eriğin tadını aldığını göreceksiniz. Karanfil ve tarçın miktarlarını kendi ağız tadınıza göre ayarlayabilirsiniz fakat ben sizlere karanfil miktarını fazla kaçırmamanızı salık veririm. Bu arada isteğe göre içine küçük dilimlenmiş bir elma vs. katabilirsiniz... Afiyet olsun...

Sağlıcakla Kalın...

 
Toplam blog
: 108
: 2366
Kayıt tarihi
: 05.04.08
 
 

1972 Haziranında  Eskişehir'de doğdum. Edirne'de ikamet ediyorum. Duygu ve düşüncelerimi yazıya d..