Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '06

 
Kategori
Eğitim
 

Şiddet okuldan değil, evden atılır !

Şiddet okuldan değil, evden atılır !
 

Hepimiz hatırlıyoruz ki, 2005- 2006 eğitim- öğretim yılında neredeyse hiçbir gün geçmedi ki, medyada okullarda yaşanan şiddet olaylarıyla ilgili bir haber yer almasın… Milli Eğitim Bakanlığımız da bu konuda çalışmalar yürüttü. Okullardan şiddeti önlemeye yönelik eylem planları hazırlamaları istendi ve istenmeye devam ediyor. Yeni eğitim- öğretim yılına girdiğimiz şu günlerde ise, daha okulun ilk haftasında basına düşen, Aydın ilimizdeki iki ilköğretim okulunda yaşanan bıçaklı, jiletli öğrenci kavgası da bu yılın açılışı gibi oldu…

Sadece Milli Eğitim Bakanlığı değil, birçok kurum ve sivil toplum örgütleri de şiddet konusunda araştırmalar yapmaya başladı. Bu yazımızda üniversite öğretim görevlilerimizin oluşturduğu UPSAM (Uluslararası Politik ve Stratejik Araştırmalar Merkezi)”nin “Gençler Hayatı Nasıl Algılıyor(*)” adlı, saha çalışmasının haziran ayında yapılıp sonuçlarının 20 eylülde açıkladığı anketin dikkat çeken bölümlerini sizlerle paylaşacağız.

Her ne kadar UPSAM yetkilileri sonuçları değerlendirirken, bu sonuçların gençlerden gelen bir “ÇAĞRI” olduğu üzerinde dursalar da ben asıl çağrının “ANNE-BABA”larımızdan geldiğini düşünüyorum. Şöyle ki;

Öğrencilere sorulan (sorular yüz yüze görüşmeyle, herhangi bir yanıt seçeneği olmadan, lise 1, 2 ve 3. sınıf öğrencilerine soruluyor) “Şiddet gördünüz mü?” sorusuna %74 evet, %26 da hayır yanıtı veriliyor. Peki şiddet gören %74 bu şiddeti kimlerden görüyor,

Babamdan: %29
Abimden: %24
Öğretmenimden:%17
Annemden:%16
Arkadaşımdan: %13

Toplamda %63”ü aile ortamında…

Öğrenciler, sorulan “Hiç sigara içtiniz mi?” sorusuna %72 evet %27 hayır diyor.
“Hiç alkol kullandınız mı?”, %66 evet, %33 hayır.
“Hiç uyuşturucu kullandınız mı?, %26 evet, %73 hayır.

Peki “Bunları kullanırken sizi etkileyen faktörler neydi?” Sorusuna verilen birçok yanıttan en yüksek orana sahip olan sizce hangisi? Evet, “ailevi sorunlar”…

Gençlerimizin %11”i intihar girişiminde bulunmuş ve %12”si de evden kaçmış. Peki neden,

Kuşak Çatışması: %51
Baskı: %34
Ailevi Sorunlar: %14

Elbette ki, ankette gençlerimizin izledikleri tv programları, en beğendikleri film (dizi) karakterlerinden hareketle medyanın etkisine değinen ciddi ipuçları da yer alıyor. Fakat unutmamak gerekir ki, bu film ve diziler de ev (aile) ortamında izlenmekte…

Bu çığlık gençlerden ziyade “ANNE- BABA”larımızın çığlıklarıdır. Ebeveynlerimizin “BİZİ EĞİTİN” çağrılarıdır. Eğer gerçekten şiddeti durdurmak, atmak istiyorsak;

Şiddet okuldan değil, evden atılır efendim…

Hani derler ya,

“Herkes kapısını süpürse, sokak tertemiz olur”…

(*) Ayrıntılı bilgi için; http://www.upsam.org.tr

 
Toplam blog
: 157
: 12370
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

1996-2000 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, Psikolojik Danış..