Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '12

 
Kategori
Deneme
 

Şiddetin ne önemi var, mühim olan aflardır

Şiddetin ne önemi var, mühim olan aflardır
 

Bana soracak olursan; aç parantez ( ki mutlaka sormayacaksın ancak bunun benim için ne önemi var ki ister sor ister sorma derim ) günün modası şiddettir. 

Moda bir takım insanların yenilik adına ortaya koyduğu bir uygulamadır. Modaya uymayan uyumsuz insan toplum içinde atıl  kalır. 

Şimdi günün modası öğretmen bıçaklamak...Sorun şu ki çocuklar bu modaya ne kadar uyacak ?  Uysa bir dert uymasa bir başka dert. 

Bilindiği üzere bir film yapaımcısı buyurmuştu ki ( Şiddet hayatın içerisinde var )  ,  Zerdüştle uzaktan yakından ilgisi olmayan bu buyurganlığın Nietzsche ile de bir bağlantısı yoktu. Ancak bu muhteremin unuttuğu bir şey vardı.

ANGUTLUĞUN KISA TARİHİ (1) adlı ön çalışmasında Hayrullah efendinin oğlu küçük Lütfullah efendi bu konuda diyor ki :

'' - Madem ki tedavisi mümkün değildir öyleyse bırakınız yapsınlar bırakınız gitsinler. '' demiştir.

Lütfullah efendi bir başka kitabı olan '' ANGUTLARIN İÇTİMAİ HAYATTA Kİ YERİ ''  adlı çalışmasında da diyor ki '' - Önüm, arkam, sağım solum şiddete değiyorsa ben de diyorum ki; Şiddeti şiddet carpsın ki beyinlerinde akıl namına zerre kalmasın. ''

1- Sözkonusu kitap kosan çeviri olup, korsan olarak satışa sunulduğundan boşuna aramayınız.

 
Toplam blog
: 129
: 98
Kayıt tarihi
: 09.09.08
 
 

Trabzon 1958 doğumluyum. Ankarada ikamet ediyorum. Bir kamu kurumunda memur olarak çalışıyorum. Y..