Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Şiddetten uzak

Şiddetten uzak
 

alıntı


İyiki çocuklarla ilgili tekstil sektörünü seçmişim..

İmalat ve toptan satışın yanısıra perakende satışını da yapmaktayım..

02-09 yaş grubu yakışıklı erkek çocuklara takım elbise, gömlek ve frak giyindiriyorum..

Cumartesi günleri öğlene kadar tüm işyerleri açık bulunduruluyor..

Bugün dört yaşında Alperan'a takım elbise almak için annesi ve babası mağazama geldiler..

Giyindirmek istediğim çocukların genelde isimlerini öğrenirim..

Büyük adamlarmış gibi konuşurum onlarla.. Zaten büyümüş ve küçülmüş adamlar olarak görürüm hep onları..

Alperan'a ilk bakışınızda içine kapanık, sessiz bir çocuk olduğunu anlarsınız.

Bakın Alperan'a neler oldu bugün..

Birkaç elbise denemesinden sıkılan çocuk, doğal olarak ağlayarak sıkılganlığını ifade ettiğinden dolayı babası tarafından iki kez ikazdan sonra ne yapılsa beğenirsiniz?

Tokat yedi Alperan!

Ağladı..

Üç dakika sonra hiç dayak yememiş gibi babasının ellerine tutunup birşeyler sordu kendisine..

Dayanamadım babasına iki çift söyledim..

- Bakarmısınız çocukların saflığına-temizliğine, babasından dayak da yemiş olsa kısa sürede unutuverip az önce dayak attığınız elinize tutunarak size birşeyler sordu.

- Bilmelisiniz ki şiddet ve baskı ile büyütülen çocuklarda "gelişim süreci", diğer çocuklara göre daha uzun süreli olup kişilik gelişiminde de yaralanmalar ve tramvalar görülebilmektedir..

- Bu nedenle çocukların öz güveni sarsılmakta ve kişilik gelişimini gecikmektedir.

- Çok yanlış bir harekette bulundunuz, lütfen kendinize hakim olamayıp Alperan'ı dövmeye kalktığınızda beni aklınıza getirin.

Yanındaki eşine de;

- "Siz de kontrol altında tutun eşinizi" diye esprili bir yaklaşımla görevlendirdim..

Alperan elbisesinin alındığı sevinciyle çoktaaan unutmuştu ama şiddetin tekrarlarından başına gelecekten habersizdi..

Mağazayı terketmeden önce babası elimi sıkarak "Beyefendi söyledikleriniz beni çok etkiledi, adeta bana terapi yaptınız ve çok önemli şeyleri vurguladınız, bir daha asla şiddet kullanmayacağım ve size teşekkür ediyorum" diyerek vedalaştık..

Alperan'a şiddet anında müdahelenin etkili olmayacağını düşünerek babasının öfkeli durumunun sakinleşmesi sonrası kendimi programladım ve uygun uslüpla duygu ve düşüncelerimi aktardım..

Babaları-Anneleri çok iyi anlıyorum..

Ekonomik zor koşullarda yaşam sürdürmek elbette zor bir durumdur..

Ama nolur lütfen çocuklarımızı her türlü şiddetten uzak tutalım..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..