Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '14

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Sıfır derecede İnşaatta çalışan işçiler üşüyor mu?

Sıfır derecede İnşaatta çalışan işçiler üşüyor mu?
 

Hava birden soğudu İstanbul'da. Dün 14 derecelerde seyreden ısı bugün birden sıfır dereceye indi. Kar yağışı başladı. Gerçi biz denize yakın yerlerde oturduğumuz için daha öyle lapa lapa kar görmedik. Televizyonlarda şehrin yüksek yerlerine kar yağdığı anlatılıp duruyor.İdo, Şehir Hatları seferlerini iptal ettiğini duyuruyor. THY da bir çok seferini ertelemiş.

Anlaşılan kış kendini göstermeye başladı. Çocuklar yeni yıla karla gireceğimizin hayali içinde. Herkes Andersen masalları gibi bir kar bekliyor ama İstanbul'da kar demek karışık trafik, çamurlu sokaklar demek.

Benim bugün anlatmak istediğim kar hikayeleri değil ben başka bir konuya değinmek istiyorum bu yazımda.

Kar yağışı pek yok bizim semtlerde dedim ama soğuk yerinde. Eve dönerken arabanın derecesinde sıfırı gördüm demin.

Bu soğukta karşıdaki inşaatta işçiler çalışıyor. Şu anda demirleri taşıyan işçileri görüyorum yazımı yazarken. Daha önceki yazılarımda Bağdat Caddesi'nin koca bir şantiye alanı olduğunu yazdım defalarca. Bu inşaatlar artık gözümüzün alıştığı manzaralar oldu. Bitince ne yapacağız , onları çok arayacağız sanırım.

Ben bu soğukta çalışan işçileri düşünüyorum. Soğukta açık havada gezinmenin ne kadar zor olduğunu biliyorum. Paris'te eksi 10 a inen havalarda sokakta bir iki dakikadan fazla duramazdım, kendimi hemen bir mağazaya veya metroya atardım.

Şimdi bu insancıklar bu soğukta çalışıyorlar.

Kanada Calgary'de kaldığım zaman öğrendiğim bir bilgiyi paylaşmak istiyorum şimdi.. Kanada'da inşaatlarda çalışmak özellikle kış aylarında çok tercih edilen bir işmiş. Kanada oldukça soğuk bir ülke. Bazı yörelerinde ısı eksi 20 hatta 30 lara kadar iniyor. Bu bilgiyi duyunca çok şaşırmıştım. Bir insan bu kadar soğukta neden açık havada inşaatta çalışmayı seçer.

Meğer inşaatlarda çalışan işçiler çok yüksek ücret alıyormuş kışın. Normal ücretin oldukça üstünde olan bu para bir çok kişi için bu mesleği çok çekici kılıyormuş.

Şimdi ben düşünüyorum acaba karşıdaki inşaatta çalışan işçiler de Kanada'daki meslektaşları gibi çok yüksek ücret alıyorlar mı soğuk havalarda.

Siz ne diyorsunuz ?

Kar gittikçe şiddetini arttırmaya başladı. İşçilere kolay gelsin. Umarım çok üşümezler.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..