Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
10106
 

Sigara içme isteğini azaltan yiyecekler...

Sigara içme isteğini azaltan yiyecekler...
 

Sigarayı uzun zaman önce bırakmış birisi olarak, yakın çevremdekilere ve okuyan sigara tiryakilerine bazı nasihatlerde bulunmak için bu yazıyı araştırarak kaleme aldım.

Herkesin bildiği gibi sigara, kanser başta olmak üzere birçok hastalığın sebebidir. (Televizyonlarda yayınlanan kamu spotlarında işlenen bir konu.) Sigaradan kurtulmak isteyenlerin bazı yiyeceklere önem vermeleri gerekiyor.

Herkes sigaranın zararlı etkilerini bilseler de, sigara tiryakileri için bu alışkanlıktan kurtulmak oldukça zor. Neyse ki doğa, bu zorlu süreçte de onların yardımına koşuyor.

Sigara, özellikle yemekten sonra çok istenilen bir içecektir. Sigarayı bırakanlar için bile bu istek uzun zaman devam eder! Ne zaman sigaranın kokusu sevilmez, o zaman yaşvaş yavaş unutulur.

Gelelim sigara isteğini azaltan yiyeceklere:

Uzmanlar şunu diyorlar; domates suyu ve sigara beyinde aynı bölgeyi uyardığı için sigarayı bırakmak isteyenlerin 20 gün boyunca 1 çay bardağı domates suyu içmesi gerekiyor. Bu sayede bağımlılık azalıyor ve aynı zamanda domatesin içerdiği likopen antioksidan etkisiyle vücuda fayda sağlıyor.

Dukes Üniversitesi'nde yapılan bir araştırma, bir bardak süt içtikten sonra içilen sigaranın tadının oldukça kötü olduğunu gösteriyor. Süt içtikten sonra sigara içmek, beklenilen tadı vermediği için içen kişiyi sigaradan uzaklaştırıyormuş.

20 gün boyunca her gün günde 2 yemek kaşığı sıcak suda bekletilmiş yulaf tüketmek, nikotin bağımlılığını azaltıyormuş.

20 gün boyunca her gün yarım portakal tüketmek, 20 gün sonunda nikotin isteğini %79 azaltıyormuş. Tam da mevsimi geliyor. Gerçi bizim buralarda yıl 12 ay portakal pazarlarda, manavlarda satılıyor.

 Sigara içen kişilerde vücut C vitamini kaybederek bunun yerine nikotinin doğal olmayan elementlerini yerleştirirmiş. Bu yüzden sigarayı daha kolay bırakmak için vücudun kaybettiği c vitaminini geri almak gerekiyormuş.

Her gün koyu yeşil yapraklı sebze ve tam tahıl kaynağı bir besin tüketmek sigara içme isteğini bastırıyormuş.

Tatlı yiyecekler yemek beynin haz ve doyumu etkileyen bölgelerini harekete geçiriyormuş. Yani glikoz, sigara isteğini de tetikleyebiliyormuş. Bu yüzden tatlı yiyeceklerden uzak durmak gerekiyormuş.

Muz, hem sigarayı bırakmaya yardımcı oluyor hem de içerdiği B vitamini ve potasyumla sigaranın yarattığı zararlı etkileri yok etmeye etki ediyormuş.

Düzenli elma tüketmek akciğer fonksiyonlarını arttırıyormuş.

Sigarayı bırakmaya yardımcı olan yiyeceklerin yanı sıra, sigaranın zararlı etkilerini azaltan yiyecekler de bulunuyor. Sigaranın zararlı etkilerini azaltan yiyecekler bir başka yazı konusu olarak ilerideki günlerde size gelecek.

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 3842
Toplam yorum
: 6442
Toplam mesaj
: 310
Ort. okunma sayısı
: 2998
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster