Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Her sazdan, her telden... Ne araran Deppoo'da

http://blog.milliyet.com.tr/deppoo

21 Mayıs '09

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Sigara zararlı mı faydalı mı?

Tütün ve tütün maddelerinin zararları üzerine birçok yazı okumuş, birçok haber izlemişsinizdir. Başka bir değişle sigaranın zararlı olduğu bilmeyen neredeyse kimse yoktur. Rivayete göre 4.000 üzerinde zararlı maddeyi içinde barındıran bu maddenin aslında başkaca da zararları mevcuttur. Bu da yeni mi çıkmış diyebilirsiniz. Bana göre aslında hep vardı. Hatta benim çocukluğumda hatırladım bir laf vardı, kayda değer. “Parasını el alır, dumanını yel alır.” Test ettim denedim. Kesinlikle doğru… Her defasında parasını bakkala kösülüyorum, dumanı ise havaya karışıyor.

Sigarayı bırakmak için çok çabaladım. Ne kadar yol varsa hepsini denedim. Olmadı. Keyif alıyorum bahanesi ile bir türlü bırakmadım. Ama bugünlerde bir bahane buldum ki sormayın gitsin.

Matematiğim çok iyi olmasa da para işlerini iyi bilirim. Ne de olsa Türkiye gibi bir ülkede kıt kaynaklarla yaşıyorum yıllardır. Kaba bir hesap yaptım. Enflasyon, TEFE, TÜFE gibi bir takım veri ve endeksleri bir kenara koydum. Bugün koşullarında reklam olmasın diye marka yazmıyorum ama 5 TL lık günlük bir paket içen bir adam yılda ortalama 1.825 TL bakkala, dumanını da rüzgara veriyor. Pekala, bu adam eğer 10 yıldır sigara içiyorsa toplam tutar ne olur? Bildiniz. 18.250 TL olur.

Şimdi gelelim işin püf noktasına: Bu rakamlarla ne yapılabilir?
Tamamını bir köşeye koyduysanız eğer sıfır bir otomobil alabiliyorsunuz. Eğer Çin malı bir araba alırsanız, üstüne bir tane laptop, 3G’li bir cep telefonu biraz da yakıt parası kalır. Yıllık bazda düşünecek olursanız eğer, orta halli, buzdolabı, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi olabilirsiniz. Başka bir örnek ise, her hangi bir meslek kursuna katılarak bir meslek sahibi olabilirsiniz. Aylık olarak 152 TL na gelen bu rakam, market masrafınıza denk geliyor mu acaba? Örnekleri çoğaltmak mümkün.

Eğer sigara içiyorsanız kendi kriterlerinize göre kendi hesaplarınızı yapabilirsiniz. Çıkan sonuç size sigarayı bıraktır mı bilmem ama ben bıraktım bile. Yeni laptopun, cep telefonum ve aylık 152 TL gibi kişisel bir bütçenin tadını çıkarıyorum. Sizlere de şiddetle tavsiye ederim.

Son olarak eğer film seyretmeyi seviyorsanız eğer, bir yıllık sigara parası ile orijinal 4 TL lik filimlerden 463 adet alabileceğinizi unutmayın.

Sigarasız günler dileklerimle...

 
Toplam blog
: 5
: 1370
Kayıt tarihi
: 21.05.09
 
 

1974 yılında küçük ama şirin bir taşra ilinde dünyaya geldim. Anakenti, üniversiteyi kazandığım yıll..