Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sigaradan vazgeçin

Sigaradan vazgeçin
 

alıntıdır


Sigara içmeyen biri içenin halinden çok ta anlamaz. Daha bundan haftalar öncesine kadar günde 1 paket sigara içiyordum. Son 12 yıldır sigaranın hayatımda önemli bir yeri olmuştu. Yakmak için her zaman bir sebebim vardı.  Yemeklerden sonra,  çayın kahvenin yanında, arkadaşlarla sohbet ederken ardı ardına,  birini beklerken yolun kenarında, ders çalışırken, kafama bir şey taktığımda, hüzünlendiğimde, gripten geberirken, narkozdan çıktıktan birkaç saat sonra, keyiflendiğimde, telefon beklerken, bilgisayar başında, yatmadan hemen evvel, sabah uyanınca ve birçok “an” da. Bununla beraber değişken düşüncelere sahiptim. Bazen sigaradan inanılmaz zevk alıyordum, daha elimdeki bitmeden ötekini yakmayı planlıyordum. Güzel bir restoranda, ben daha ilk lokmamı ağzıma koyarken, karnımı doyurup sıranın sigara içmeye gelmesini hayal ediyordum.  Bazense neden sigara içtiğimi anlayamıyor, lanet olsun bunu niye içiyorum, köh köh öksürüyorum, dumanı berbat, saçım iğrenç kokuyor, dişlerim sararıyor, sağlığım gidiyor, param gidiyor, kısaca hep kendimden gittiğini farkedip çaresizliğime hüzünlenip bir sigara da bunun için yakıyordum.

Birçok akşam eve varmadan önce paketimde kaç tane sigara kaldığına bakıyor, çoğu zaman sigara sayısını yeterli bulmadığımdan tekele uğrayıp yedek paket alıyordum. Mecburdum, özgürlüğümü birkaç dal daha fazla sigaraya teslim etmiştim.  En çok kendime bu noktada kızıyordum, bunca yıldır nasıl olurda içi tütün dolu bir kağıda bağlılık gösteriyordum. Bu sayede huzurlu bir şekilde evin kapısından içeri giriyordum. Birde içtiğim sigaradan bulamadığım geceler oluyordu. Acayip bir stres yaşıyordum, “keşke dün bir tane daha alıp atsaydım çantaya”, “ öf şundan mı alsam? Ama onunda tadını hiç sevmiyorum” , “ bu geceyi geçirmek için bununla idare edeceğim artık. ”  Sigara içmemiş biriyle empati yapın, buraya kadar yazdıklarımın hepsi çok saçma gelecektir. Çünkü tanışmamışlar, bilmiyorlar, hayatlarına sokmamışlar ki, varlığını ya da yokluğunu bilsinler !

Sevdiğinizi düşündüğünüz herhangi  birşeyi bırakmanız, kodlamalarınızdan ötürü kolay görünmeyebilir.  Zaten “sigarayı bırakmak” düşüncesi de “bırakmak” sözcüğü nedeniyle “sigarayı elinden bırakmak”,  “ sigara paketini almayı bırakmak” , “ çakmağı çakmayı bırakmak” ve buna benzer “bırakmak” eylemini çağrıştırıyor ve kendi isteğiniz dışında bir şey yapmalısınız gibi hissettiriyor. O nedenle sigaradan “vazgeçin” . En bilinçli halinizle, en sorgulayıcı, en önemseyen tarafınızla. Değişimin anahtarı sizde sadece hayatınızda yapacağınız bir tercihe bakar. Bunun zamanını hayatınıza çağıracak olanda sizsiniz. Rahatsızlığını hissettiğiniz anları değerlendirin. Hiç rahatsızlık duymadan her yaktığınız sigarayı büyük bir zevkle içmediğinizi biliyorum. Bu dünyada herkesin dertleri var, sevinçleri var. Sigara ne dertleri azaltıyor ne de sevinçleri arttırıyor. Aksine yaşam kalitenizi yok ediyor. Şunları düşünün;

  • Sizin için zevk nedir?
  • Zevkler için fedakarlıkta sınırınız nedir?
  • Hergün kapınızda ücretsiz “ nikotin, amonyak, arsenik karışımı” dağıtsalar alır mıydınız?
  • İlk sigara içtiğiniz an tadının ne kadar kötü geldiğini hatırlıyor musunuz?
  • Kendi değerinizin farkında mısınız?

 

 Aslında bir zamanlar yaşamınızda sigara yoktu ve eksikliğini duymuyordunuz. Bu kodlamayı siz oluşturdunuz. Tercih sizin. Sigaradan vazgeçin.

 
Toplam blog
: 12
: 355
Kayıt tarihi
: 14.11.08
 
 

İstanbulda doğdum, büyüdüm ve yaşamaya devam ediyorum. Muhasebeciyim hergün rakamlarla hesaplarla..