Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sigaraya Dair

 

 

                                        

  • Sigaranın yararından çok zararı var demiyorum. Demek istediğim sigaranın hiç bir yararının olmadığıdır. Sigarayı bıraktığınızda hiç bir fedakârlıkta bulunmazsınız. AIIen Carr

 

Adams durakta galiba dolmuş bekliyordu. Ben de başka bir yerde arkadaşımı bekliyorum. Hava da oldukça soğuktu. Nedense dolmuşlar geç geliyor. Her halde Aydınlıların “Sarı Civciv” dedikleri Sarı arabaları bekliyordu.  Ben bu arabalara Sarı Kanarya diyorum. Adam yalnızdı. Kolundaki çantayı açtı, ikinci el bir sigara alıp ağzına götürdü. Çakmak’ını çıkardı, Çakmak yanmıyordu, gazı bitmişti her halde. Gelip geçenlerden ateş istedi ve sigarasını yaktı ve oturdu, Adam hâlâ dolmuş bekliyordu. Bu tür sigaralara Bitlis veya Adıyaman tütünü diyenler de vardır. İtiraf etmek gerekirse kırkından sonra ben de ara sıra içiyorum. İçmez olaydım bu mereti. Bir acı olaydan sonra ben de buna arkadaş oldum. Aslında sigara kötü bir arkadaştır” diyenlerde vardır. Bir de “ sigara içenlerin evine hırsız girmez” derler… Bir gün sigarayı bırakacağımı düşünüyorum. İnşallah öyle olur… Ancak öyle tiryaki de değilim. Biricik tavsiyem sigara içmeyiniz. Hem keseye ve hem de cana zarardır… İçmeyene selam olsun…

Sigara dedim de aklıma birkaç söz geldi. Onları da sizlerle paylaşmak istiyorum.

  • Sigara gibi ol, mesela

Üflediğimde sen git amma,

Kokun sinsin yüreğime!…

  • Gece ayazı dostumdur yanında bir de sigara.
  • Sen yoksan; sigara var, şarkılar var,

 Resmin var yani. Sıkıntı yok.

 

  • Efkârdan deyi de, sırf parmak aralarını oyalasın diye yakarsın sigaranı bazen!

 

  • Seni  her nefes içime çekip daha da bağlanacağımı.

 

  • Seni unutmayı düşündüm bu gece. Bir sigaranın üstüne adını yazdım. Sigara bittiğinde unutacaktım seni. Duman duman atacaktım, seni içimden.

 

  • Kibritim ısIak, sigaram yanmıyor. Ne oIur bir ateş verin, bu iIk aIdanışım değiI, bu iIk sönüşü değiI umutIarımın, ben bu denizin son kıyısıyım.

 

  • Sigara içenlere öncelik tanıyın çünkü onlar bu dünyada misafirdir.
  • Sigara iç dedeni gör, sigara içme torununu gör.
  • Ben sigarayı bıraksam sevinçten bir sigara daha yakarım.
  • Sigara paketinin üstüne bizim sınıfın resmi konulup üstüne sigara içerseniz çocuklarınız böyIe oIur deseIer tüm Türkiye sigarayı bırakır yemin ediyorum.

     

                 Abdülkadir GÜLER 

                 16 Şubat 2020_  SÖKE 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..