Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sigarayı bırakalı 4 yıl oldu...

Sigarayı bırakalı 4 yıl oldu...
 

Sigara içmenin zararlarını içenlerde, içmeyenler de çok iyi bilirler.

Eminim benim bildiklerimi siz de biliyorsunuz. Beyninize, bütün organlarınıza ve hücrelerinize kadar yaptıklarınızı biliyorsunuz. Umursamaz davranmayın ve yazımı sonuna kadar okuyun. Sigarayı bırakmaya karar vereceksiniz.

Üniversite 1.sınıfta sigaraya başladım. Önce paket taşımadan otlakçılığa başladım. Aramaya başlayıncada paket taşımaya başladım. Tabiki özellikle üniversite çevresinde ve 44-18=26 yıl önce sanki sigara içmek büyümüşlük veriyordu. Ve bende içmeye böylece başlamış oldum.

40 yaşıma kadar sigara içtim. Hamileliklerimde bıraktım sonra yine başladım. Bir ya da iki kere bırakmayi denedim. Yürüyüşe çıkıyorum diye dışarda içtim. Her sigara içenin söylediği gibi bende sigara içmeyi seviyorum dedim. Fakat ben çocuklarım olduğu için salonumda ya da çocuklarımın yanında bir gün bile sigara içmedim. Nikotinin özelliğinden alışkanlık hissetiğimden, birisi banada sigara bırakma konusunda birşeyler söylediğinde sinirlenirdim. Ama her fırsatta Allahım bana sigarayı bırakmam için bir fırsat ver, ama sigarayı hasta olmadan bırakayım derdim.

Sigarayı bırakmak istiyor ama bunu tek başıma yapamayacağımı hissediyordum. Vakit geçmeden birsey yapmam lazım ama ne? Sonra bir dr. arkadaşım verdiğim sigarayı almadı ve ben bıraktım dedi. İşte söylemek istediğim laf buydu. Ne ile biraktığını anlattı. Kutu ilaç ile bu işi hallettim. Şimdi ilaçtan ve tedavi aşamasından bahsetmeyeyim reklama girmesin.

Tabiki bıraktığım ilk günlerde kahve içerken canım istedi. Rakı balık keyfinde, bira yanında ya da grub seyrederken azıcık arandım. Ama yemin ederim çok kolay oldu çünkü aldığım tedavi yani ilaç benim sigara kokusundan nefret etmeme neden oldu, ben sadece bildiğim o keyfi aradım. Sigara kokusuna da katlanamadım. Ve ne olursa olsun ağzıma sürmedim.

Basardım, sigarayı Allaha şükür kolayca ve hasta olmadan bıraktım. Yani bir doktorun sigarayı bırakman lazım demesi beni çok üzerdi. Bunu hallettim de 4 yıldır kilo ile uğraşıyorum. Ama ben razıyım. Yediklerime dikkat ederek o da halloluyor.

Şu konuyu araştırın ve lütfen deneyin. Beni bilen çok arkadaşım bu yolla sigarayı bıraktılar. Kendiniz için ve sevdiklerinizi yalnız bırakmamak için sizde deneyin diyorum.

Sigarasız ve sağlıklı günler dilerim... Ayşe.

 
Toplam blog
: 141
: 1767
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Önce anneyim, sonra eş, abla ve annemin kızıyım. Elbette yazmayı ve okumayı seven biriyim. Emekliliğ..