Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sigarayı bırakasım var

Sigarayı bırakasım var
 

İtiraf ediyorum: Pes etme noktasındayım.

20 senedir, iyi günde kötü günde devam eden bir aşkımız vardı sigarayla.
Ama artık şu sigara paketleri üstündeki yazılar beni fena halde germeye başladı.
Sigara İçmek Öldürür” yazılı olanı ise en damardan gireni…

Eskilerin deyimiyle “Bir şeyi kırk kere söylerseniz olur”muş. Her gün, kaç kere içinden sigara almaya uzandığınızla doğru orantılı olarak, paketin üstündeki bu ibareleri bilinç altı olarak kaç kere tekrar ediyorsunuz, hiç düşündünüz mü?

Peki bu Sigara İçmek Öldürür, Öldürmese de süründürür” mealindeki yazıları bilinç altımıza kaydede ede içmeye devam ettiğimiz noktada ne oluyor bir bakalım...

Beyin, bu bilgiyi sorgulamadan doğru kabul ediyor ve müsait bir zamanında ilgilenmek üzere depoya atıyor. Bu müsait zaman ise günün koşuşturmasının bittiği, bir sürü şalteri kapatarak onarıma geçtiği uyku vaktidir muhtemelen. Etraf sakinken ve tam bir dinlenme modundayken depoya attığı bu bilgiyi doğrulamaya koyuluyor beyin.

Durumu, Biyolojik Dekodaj Seminerleri veren Sevgili İrem Orhon’un İngilizce bir kelime oyunu ile durumu açıklayalım: In-formation: İçeri giren formasyonu yaratır.

Harika!

Şimdi bu sigara paketlerindeki kodların beyinde izlediği yolu takip edelim:

İçeri giren bilgi ne: Sigara içmek öldürür! Sigara içmek akciğerlere, kalbe, damarlara ve cümle organlara zarar verir!

Yaratılan formasyon ne: Bağlı olduğum metabolizma sigara içiyor. Ölmek için gerekli potansiyele sahip. Hatta fazla kendimi yormayayım zarar vereceği organlar da belli zaten, tek yapmam gereken sağa sola emir yağdırıp, bu bilgiyi ilgili organlardaki hücrelerime iletmek. Gerisi zaman içinde hallolur nasılsa.

Her gece içimde bir yerlerde aynı işlemlerin yapıldığını düşünmek bile istemiyorum! Zihinsel telkin yöntemleriyle haşır neşir olsam da bu kadar bombardıman karşısında bayrak sallıyorum artık.

Düşünüyorum da, nikotin bantı alarak koluma yapıştırıp bir haftada radikal bir hareketle bu işi kökten mi çözeyim, yoksa bir sigara tabakası alıp, şu sinir bozucu paketleri görmekten mi kurtulayım?

Nargileye mi başlasam yoksa?

Karar veremedim henüz. Tek bildiğim artık bu paketler üstündeki yazıları bilinç altıma kayıt olarak girmek istemiyorum.

Ama devlet zoruyla bırakılması fikrine de şiddetle karşı çıkıyorum. Üstüne uyarı yaz, olmadı her türlü alanda içmeyi yasakla, fiyatını arttır... Bunlar da işe yaramazsa sırada hangi radikal(!) önlem var acaba?

 
Toplam blog
: 11
: 614
Kayıt tarihi
: 08.04.07
 
 

1969’da İstanbulda doğdum. Şişli Terakki Lisesi’nin ardından, İstanbul Üniversitesi Turizm ve Ote..