Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '06

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sigarayı bırakırsanız ne olur?

Sigarayı bırakırsanız ne olur?
 

Yaklaşık 15 yıl boyunca C..(develi) sigaradan başkasını içmeden ciddi bir tiryaki olarak yaşadım. Çocuk yapmaya karar verdiğimizdede sigarayı bir anda bıraktım. İlk bir hafta çok zor geçti ama “sağlıklı bir insan” olmak ve sağlıklı bir insan hayata getirmek adına üstesinen geldim. Şimdi hayatımdan çok memnunum.

Hesap yaptığımda 15 yılda günde bir paketten hesapladığımda(ki daha fazladır) 109.000 adet sigara içmişim.

Sigarayı bıraktıktan ;

    20 dakika sonra kalp atışlarınız düşüyor12 saat sonra kanınızdaki karbon monoksit oranı normale düşüyor2 hafta-3 ay aralığında kalp krizi riskiniz düşüyor, ciğer fonksiyonlarını iyileşmeye başlıyor.1 ila 9 ay sonra öksürük ve nefes darlığı sıkıntınız azalmaya başlıyor1 yıl sonra sigara tiryakilerine göre koroner kalp rahasızlığı riskiniz yarı yarıya azalıyor (ben artık bu aşamadayım, 2 yıl oldu)5 yıl sonra kalp krizi riskiniz çok azalmış durumda.10 yıl sonra sigara tiryakilerine göre akciğer kanserinden ölme riskiniz yarı yarıya azalmış, diğer kanser türlerine yakalanma riskiniz iyice azalmış olacak. 15 yıl sonra hiç sigara içmemiş biri kadar kalp krizi riskiniz var.

Sigarayı nasıl bırakırım diyorsanız birkaç yöntem var;

    Birden kesip dişinizi sıkabilirsiniz.Akupuntur yöntemi varSigarayı beraber içtiğiniz şeylerin yanında kullanmayı adım adım keserek. Ör. Yemekten sonra yada kahve ile birlikte içmeyi bırakmakHergün birer adet az içerek bırakmak

Bu arada şaşırtıcı ama sigarayı bırakmak ile ilgili bir sigara firmasının yayınladığı oldukça güzel bir kılavuz var. Bu kılavuzu indirmek için tıklayınız.

Lütfen: eğer kendinizi düşünmüyorsanız çevrenizdekileri düşünün.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..