Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sigarayı bırakmak için önce inanmak gerek

Sigarayı bırakmak için önce inanmak gerek
 

Hiç bırakamayacağınızı düşünürsünüz. İmkansızdır çünkü sigarayı bırakmak. Bir çok kez düşünürsünüz bırakmayı; ancak sizin elinizde değildir sigarayı bırakmak. O kadar sahiplenmiştir ki bedeninizi. Sabah kalktığınızda ilk sigara içmek istersiniz. Sigara içebilmek için zorla bir şeyler atıştırır hemen ardından sigara yakarsınız....

Denemek istersiniz ondan kurtulmayı. Bir kaç kez de uygularsınız. Sonuç hiç değişmez bir iki gün sonra şuna karar verirsiniz " Ben sigarayı asla bırakamam".

Bir süre daha onunla dostluğunuz sürer. O ise bir taraftan sizin sağlığınızla oynamaya devam eder. Her sıkıştığınızda yeni bire tane daha yakmanız gerektiğine inanırsınız. Zaten onsuz hayat mümkün değildir...

Bazen geceleri terleyerek uyanırsınız. Kabus görmüşsünüzdür. Saat sabaha yakın bir zamandır. Hemen ona sarılırsınız... Bir tane bir tane daha...

O artık sizin o kadar yakın dostunuz olmuştur ki; ondan ayrılmanız söz konusu bile değildir. Her zaman yanınızdadır. Üşüdüğünüzde, sevindiğinizde, sıkıldığınızda, tuvaletteyken...

İHANET BAŞLAR

Sadık dostunuz bir sabah hayatınıza kast eder. Ciğerleriniz neredeyse boğazınıza çıkmıştır. Lavoboda bir süre çalıştıktan sonra tükürmeyi başarırsınız. Sonuç berbattır. Tükürdüğünüz şeye inanamazsınız. Gerçekten iğrenç bir şey çıkmıştır çünkü içinizden. Sonra oturur sigara paketini elinize alırsınız ve tam bir tane daha yakacakken, tekrar düşünürsünüz neden sizi öldüren şeye tapacak derecede bağımlı olduğunuzu.

Onunla tartışırsınız uzun uzun. Boğazınızı sıkar sonunda. Yeniden başlarsınız içmeye.

Artık sizin dostunuz olmadığını bilirsiniz bir taraftan da. Planlar yaparsınız sürekli ondan kurtulmak için. Önce onun değil sizin kararları aldığınıza inandırırsınız kendinizi. Bu çok kolay bir dönem değildir. Canlı olan o değildir. sizsinizdir ve onun size hükmetmesi hiç te normal değildir artık. Bir süre daha onu iğrenerek tüketmeye devam edersiniz. Sigarayla ilgili sitelere girer hakkında bilgiler edinirsiniz... Nerdeyse erkekliğinizi kaybetmek üzere olduğunuzu farkettiğinizde yada artık çocuğunuzun olamayacağı yolunda bilgiler edindiğinizde ipler kopmuştur.

Saracaksınız şimdi tabiki " Bütün bunları daha önce bilmiyor muydun?". Biliyordum tabiki. Fakat kendimi ozamanlar sigarayı bırakmak için bahaneler aramıyordum. Şimdi arıyorum. Tek fark bu. Önceden bilgiler bana tesadüfen geliyordu şimdi ben bilgilere ulaşıyorum...

Başaracaksınız sizde. Kendinizi inandırmaya başladığınızda. Ben sigarayı bırakma kararı aldıktan sonra kendimi psikolojik olarak hazırlayıncaya kadar üç beş ay geçti. Kendimi inandırmayı başardım ve sigarayı bırakmak imkansız olmadı bu aşamaya geldiğimde.

Altı aydır ayrı yaşıyoruz. Evlerimizi ayrıdık, aynı mekanlarda takılmamaya dikkat ediyoruz...Hala sabahları kalktığımda bilinçsizce sigara paketi aradığım olur. Kolay değil 10 yıldır bedenimde yaşatmıştım bu kabusu. Kurtulmakta kolay olmayacak elbet. Önce inanmaka gerek...

Murat AYDEMİR

 
Toplam blog
: 127
: 902
Kayıt tarihi
: 06.12.07
 
 

Gazeteciliğe az çok bulaşmış, memleket meselelerini ve dünya gündemini takip eden, okuyan yazan b..