Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sigarayı Bırakmak İsteyenlere Öneriler

Sigarayı Bırakmak İsteyenlere Öneriler
 

Sigaranın zararları ve bırakma konusunda bir uzmanlığım yok. Sigaranın içinde şu kadar kötü madde var vücudumuza şöyle zarar veriyorlar diye insanları sigaraya bırakmaya yönelik hiçbir girişimim yok. Sadece sigarayı bırakmaya karar vermiş kişilere bir nebze yardımım olsun diye, sigara alışkanlığımı nasıl yendiğimi ve sonrasında yaşadıklarımı paylaşmak istedim.

Öncelikle sigarayı bırakmak için psikolojik olarak kendimi hazırladım. Sigarayı içmeye başlayalı 16 yıl olmuştu. Bu süre zarfında sigara bırakma yönünde düşüncelerim olmuştu ama hiç karar alıp denememiştim. Hep şunu söylemiştim denersem kesin başarmalıyım. Tabi bu konuda yoğunlaşmayınca yıllar geçmişti.

Son 6 ay bu konuya iyice yoğunlaştırdım. Bu nokta da sigarayı bırakacağım demek çok önemli, insanlar burada daha çok bırakmayı deneyeceğim diyor denemek daha çok peşinden ‘denedim olmadı’ noktasına getiriyor. Oysaki ‘ bırakacağım ‘ beyni bu olaya daha güzel hazırlıyor. Bu 6 aylık süre zarfında izin dönüşü, bayram öncesi sonrası vb klasik klişeleri de yaşayarak sonunda bir tarih belirledim.

13 Eylül 2003 cumartesi akşamıydı, saat 23:00 da tüm telefonları kapattım, Eşim ve kızımdan 1 saat bırakmalarını rica ettim. 16 yıllık dostum sigara ile konuşmaya başladım. Yanlış duymadınız tam 1 saat boyunca çay ve sigara içerek onunla konuştum. Bu konuşmada neler yoktu ki sigaraya nasıl başladığımı düşündüm, tam olarak kaç yıldır sigara içtiğimi hesapladım. Tahmini Kaç paket sigara içtiğimi hesapladım. bunun bana nasıl maddi ve manevi zarara uğrattığını hesapladım ve kağıda yazdım. Rakamlar ürkütücüydü.

Saat tam gece yarısı olduğunda hayatımda içtiğim son sigaranın son izmaritini küllükte söndürerek bir daha hayatım boyunca sigara içmeyeceğim dedim.

İşin psikolojik yönü bitmişti sıra fiziksel yönündeydi. Çok zor bir 3 gün geçirdim bu 3 gün ve sonrasındaki 2 ay nikotin sakızı çiğnedim ve çok yardımını gördüm. Düzenli olarak çiğnemedim, huzursuz hissettiğim zamanlarda çiğnedim. 2 ay sonra nikotin sakızını tamamıyla bıraktım. Bu dönemlerde sigara sadece yemek sonralarında aklıma gelmeye başladı 3. aydan sonra bu durum da etkisini yitirdi.

Bu 3 aylık dönemde en büyük motive kaynağım, şu kadar gündür sigara içmiyorum bir daha hiç içmeyeceğim demekti bu cümle beni çok motive etti. Sigara içenlerden kaçmayıp tam karşılarına oturup içimden aynı cümleyi tekrarladım. Bu konuda devamlı olarak başarılı olduğumu hatırlatıp eskiden en çok sigara içtiğim ortamlara gidip oralarda bu işi başarmanın mutluluğunu yaşadım.

Bu gün itibarı ile tam 4 yıl oldu, artık üzerim sigara kokmadan eve gidebiliyorum, kızıma sigarının zararlarını rahatlıkla anlatabiliyorum, sağlığım daha iyi, daha az hasta oluyorum, kilo almadım, yediklerimden daha çok zevk alıyorum.Cildim güzelleşti. Her ay sigara için ödediğim parayı hobilerime harcıyorum.

Civarımdaki sigara alışkanlıkları olan arkadaşlarıma hiç karışmıyorum. Onları bu alışkanlıklarından kurtulmaları için zorlamıyorum.(Bana bu şekilde karışılmasından hiç hoşlanmazdım.) Sadece sigaraya başlama potansiyeli onlalar veya yeni tek tük içenlere karışıyorum.Bu konuda da herkesin duyarlı olması gerektiğine inanıyorum.

Hayatında sigara içmenin güzelliklerini yaşamış biri olarak , sigarasız hayatın güzelliklerini yaşıyorum.

Bu gün  daha önceden silmiş olduğum bu yazımı buldum aslında gençlerin sigaraya başlamaması adına  ve bırakmka isteyen bir çok kişiye örnek teşkil etmesi açısından tekrar yayınlıyorum bu eski yazıma  ek yapmak istedim. Sigarayı bırkmamın üzerinden 11 yıl geçti  güzellikleri yaşamaya devam ediyorum... .....

Yazıya ek 26.012015 tarihinde yapılmıştır

 
Toplam blog
: 3
: 9238
Kayıt tarihi
: 18.08.07
 
 

Merhaba. 48 yaşındayım. Antalya 'da yaşıyorum. Maden Mühendisiyim ,Gezmeyi yeni deneyimler yaşama..