Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '11

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sigarayı bırakmak şimdi daha kolay

Sigarayı bırakmak şimdi daha kolay
 

Cahil demek istemiyorum ama sigara içenlerin hepsi (ben dahil) bilinçli katil. Bu daha da fena. Bilerek ve isteyerek zarar veren bir maddenin bağımlısı haline gelmiş, önüne geçemeyecek kadar da sevmişiz. Kimimiz tiryaki diye sınıflandırılıyor, kimimiz istese bırakır diye iradeli ama kararsız taraf olarak. Ne yazık ki zaman aleyhimize işliyor ve farkında değiliz. Genelde çevremden örnekler veriyorum.


Bu kez yine ailemden bir sigara tiryakisi ve şuan ki durumu ile örnekleme yapmak istedim. Annem oldukça iradeli bir şekilde bir günde içmemeye karar verdi ve bıraktı. Babam genç yaştan beri sigara tiryakisi sınıfında. Öyle ki, artık herkes sigaraya olan bağımlılığını bilip, bırakma fikrini duyduğunda oldukça şaşırmış durumdaydı. Neden bu kadar hevesliydi bırakmak için bir nedeni vardı muhakkak. Zamanla rahatsızlıklarını dile getirmeye başladı. Merdiven - yokuş çıkamamak, poşet taşıyamamak, sürekli çarpıntı hali, şiddetli baş ağrısı, öksürük nöbetleri, adını koyamadığı daralmalar… İstemek elde etmenin yarısıdır mantığı ile bırakmak için ilk adımın gerçekleştiğini gördüm.


Daha sonra bunun için yapılması gereken ne varsa araştırdı ve Sosyal Güvenlik Kurumu’nda Sağlık Bakanlığı onaylı bir ilaç tavsiyesi aldı. Seanslar halinde sigarayı bırakmak için yapılan bir mücadele ve tedavi grubuna adını yazdırarak ikinci adımını da atmış oldu. Seanslar ve kontroller ile sürekli denetim altında tutup hastayı yakından takip eden yararlı bir sistem geliştirmişler. Sistemin en önemli parçası Sağlık Bakanlığı onaylı bu ilaç. “CHAMPIX” isimli ilaç sigara bağımlılarını tedavide oldukça etkili bir biçimde kullanılıyor. Üç aylık bir tedavi sonucunda sigaradan tamamen uzaklaştırmış oluyor. Önceleri babam gibi yıllarca sigara kullanan birinin bırakamayacağını düşündüm ancak mucize bir şekilde bıraktı ve kullanmayı asla düşünmüyor.


İlaç


1 - 3. Günler günde bir kez 0.5 mg

4 – 7. Günler günde iki kez 0.5 mg

8 – 14. Günler günde iki kez 1 mg 1

5 – 28. Günler günde iki kez 1 mg.

29+ günler ise yine günde iki kez 1 mg. Olarak kullanılıyor.


İlaca başladıktan 8-14. Günler arasında hasta sigarayı bırakma tarihini belirliyor. Başlangıç ve devam paketleri doktor tarafından veriliyor. Bırakmayı düşündüğünüz tarihten itibaren hiç içmemeniz gerekli. Azaltmak diye bir şey yok. Direkt bırakıyorsunuz ancak ilaç sayesinde bu sizi sandığınız kadar etkilemiyor. Bir yerden başlamalı. Erteledikçe durum içinden çıkılmaz bir hal alıyor.

Özellikle astım hastaları için oldukça sıkıntılı bir durum. Aileden gelen genetik bir astım tanısı ile babamda şuan ilerlemiş durumda maalesef ancak sigarayı bırakmış olması büyük şans olarak nitelendiriliyor.


Herkese sağlıklı, sigarasız ömürler dilerim… 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..