Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

İsa Tolga HELVACIGÜL

http://blog.milliyet.com.tr/toginet

17 Haziran '10

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sigarayı bıraktım, kendimle gurur duyuyorum !!!!

Sigarayı bıraktım, kendimle gurur duyuyorum !!!!
 

13.06.2010 pazar günü akşamı söndürdüğüm sigaramı bir daha yakmadım. Benim yerimde olmak isteyen bir çok kişinin de benim yöntemimle sigarayı bırakmasını sağlayabileceğimi düşünüyorum. Hepinizin acaba hangi bitkisel yöntemi önerecek ya da hangi bantı kullandı acaba hangi yol hangi yordam, hangi, hangi hangi ?, dediğini duyar gibiyim.

Yönetimimi açıklıyorum: Sigarayı bırakma yöntemim KENDİMİM !!! Evet kendim... 15 yıl boyunca içtiğim sigaraya 15 yıl önce nasıl kendi irademle başladıysam, bugün de kendi irademle bıraktım. İnanın bana hiç zor olmadı. Strese girmedim. Yokluğunu bile hissetmedim. Kiminizin ya dün bırakmışsın ahkam kesiyorsun yarın başlarsın dediğini duyuyor gibiyim. Emin olun yalnız değilsiniz. Eşimde bana 3 gün verdi. Ancak bilinmeyen bir şey var: "irademin ne kadar kuvvetli olduğu." Gelelim nasıl bi yöntem uyguladım ve birçok kimsenin onlarca yöntem deneyip başaramadığı şeyi ben nasıl bir günde başardım.

Açık söyleyeyim sigarayı bırakma çalışmalarım neredeyse 1 yılıma mal oldu. Ben de çoğunluğun olduğu gibi sigarayı bıraktım deyip arkamı dönünce ver bi cigara tellendirelim diyenlerdendim. Bunun farkında olmak bana güzel bir koz verdi irademi kamçılamak adına çok güzel bir koz. Verdiğin Sözü Tutamıyorsun İradene Sahip Olmalısın.

Daha ileriki aşamada sigara istediği halde canım sigara yakmadım. Sigarasızlığın beyin ataklarını ve sınırlarımı sınadım. İnternetten sigarayı bıraktıktan sonra oluşan bünyedeki psikolojik rahatsızlıkları inceledim araştırdım okudum. Belirtileri gördüm ve dayanamadığım yerde bir sigara daha yaktım. Sabah kalktım cebimde paket yoktu , akşam eve geldiğimde paketin yarısı boştu. böyle böyle 1 seneyi geçirdim. Sigarasız yaşadıklarımı ve yaşayacaklarımı kafamda oturtarak hareket ettim kendimi her türlü sürprize hazırladım. Öyle ki en sevdiğim insanın sigarayı bıraktığım günün ertesi günü ölmesinde dahi sigarayı içmeyeceğim konusunda bile. Biliyorum çoğumuz için zor bir olay ama gelin sonrasına bakalım.

Sigaraya başlarken kendiniz başladınız kimse sizin gözüne burnunuza sokmadı bu illeti zorla içeceksin demedi. Hatta anne ve babamız onaylamadığı için sokakta köşe başlarında, gece yattıklarında kaçamak olarak balkonda körükleyerek soğuğa sıcağa aldırmadan, arkadaş toplantılarında orada burada gözlerden uzak ya da yakın hiç fark etmez bu illeti içtik. Bağımlı olmak için elimizden geleni yaptık. Cebimizde son paramızı sigaraya verdik kimimiz, verdiğimiz vergi az geliyormuş gibi bir de sigaradan devlete aylık verdiğimiz verginin bir kaç kat fazlasını bağışladık. Arkadaşlarıma bırakmaları için telkinde bulunduğumda ise yok şöyle hastalanıyorum yok şu oluyor tansiyonum çıkıyor başım dönüyor, gibi kendini kandırmaya yönelik laflar duyuyorum. Sigara sizin sinirinizi stresinizi geçirmez. Dikkatinizi toplamaz, ayılmanızı kendinize gelmenizi hiç sağlamaz. Uyku kaliteniz düşer uykusuz kalırsınız uyuduğunuz uykudan hiçbirşey anlamazsınız. Aldığınız nefes vücudunuzdaki karbonu atamamışken yeni bir sigarayla içerdekini perçinlersiniz.

Ben her zaman sigarayı bırakmak için kullanılan aparatların kandırmaca olduğuna inandım. Yok efendim yüzde bilmem kaç başarılıymış şöyle etkiliymiş böyle etkiliymiş, geçiniz efendim. İRADE SAĞLAM OLMADIKÇA SİGARA BIRAKILMAZ. Onun için paranızı sokağa atmayın derim. İradenizi nasıl sigaraya başlamak yönünde kullandıysanız şimdi de tersi yönde kullanın ama bırakmak için acele etmeyin. bugün başarısız olun yarın da... Karar verirseniz elbet bir gün başaracağınızdan kendinizden başka kimsenin size engel olamayacağından emin olun. Sigarasızlığa alışın, Sigarasız olarak yaşama devam edin.

 
Toplam blog
: 7
: 1721
Kayıt tarihi
: 11.03.09
 
 

1977 Balıkesir doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi burada tamamladım. Lisans eğitimimi Süleyman Demir..