Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Sihirli değnekler

Sihirli değnekler
 

Sihirli Dokunuş


SİHİRLİ DEĞNEKLER
Hepimiz zor günler yaşıyoruz bu sıralar… Kaygılı bekleyişler, asık yüzler ve kafamızın içinde kara kaftanlarıyla cirit atan tilkiler eşliğinde, ayakta kalma mücadelesi veriyoruz. Daha pozitif düşünmeye, hayatımızın biraz olsun güzelleşmesine ve mutlu olmaya ihtiyacımız var. İşte size hayat tecrübelerimden ve okuduğum kitaplardan öğrenip, uyguladıkça faydasını gördüğüm birkaç teknik. Bu teknikler benim hayatımın Sihirli Değnekleri. Uygulamaya devam ettikçe, bu değnekler eminim ki sizin hayatınızda da sihirli dokunuşlar yaratacak...

Güne Erken Başlamak: Geçtiğimiz günlerde ülkemizde kış saati uygulamasına geçildiği için hepiniz saatlerinizi 1 saat geri aldınız. Ama ben almadım. Böylece güne 1 saat erken başlıyorum. O bir saat içinde bazen ailem için kahvaltı hazırlıyorum, bazen sevdiğim müzikler eşliğinde kitap okuyorum, bazen de dinlenmiş bir zihin İle yaşadı ğım sorunları nasıl aşabileceğimi düşünüyorum.

Eksiyi Artı ile Yok Et: Yaşamın her ânı ve her köşesinde tadımızı kaçıran bir şey çıkabiliyor karşımıza. İşte o zaman hemen karalar bağlamak yerine, o eksiye karşılık daha büyük bir artı düşünce üretiyorum aklımda. Örneğin: Masamda ödemem gereken faturaları gördüğümde o faturaları nasıl ödeyeceğim diye dertlenmek yerine, çalışıp para kazanabildiğim bir işim olduğunu ve maaşımı aldığımda faturaları ödeyebileceğimi düşünüyorum. Böylece karşıma çıkan negatif bir durumu, ondan daha büyük bir pozitif düşünce ile yok ediyorum. Bu düşünce tarzını benimserseniz, sorunlarınızı daha kolay çözdüğünüzü göreceksiniz,

Müzikle Terapi: Mutsuz ve stresli olduğumda müziğin kollarına sığınıyorum. Sessiz bir ortamda “SECRET GARDEN“ albümündeki müzikleri dinlerken gözlerimi kapatıp, o anda nerde olmak istiyorsam orda olduğumu hayal ediyorum, Melodileri dinlerken beni saran kara bulutların dağıldığını hissederim. Yarım saatlik müzik ziyafetinden sonra stresten arınmış, yenilenmiş ve pozitif enerjiyle dolmuş bir şekilde hayatıma devam ediyorum. Keyifsiz anlarınızda sevdiğiniz müzikleri dinlemek size de iyi gelecektir, , ,

Duaların Gücü: Duaların gücüne çok inanırım! Sadece sorunlar yaşadığımda değil, her ezân sesini duyduğumda, sabahları güne başlarken ve gece uyumadan önce semâya uzanır ellerim… Hayatımdaki iyi ve güzel şeyler için şükreder, sorunlarımı çözebilmek için yardım isterim Yüce Allah’tan. Her dua edişimden sonra huzur dolar yüreğime ve kendimi daha güçlü hissederim.

Kokuların Büyüsü: Güzel kokular beni stresten uzaklaştırıp, kendimi daha iyi hissetmemi sağlıyor. İşe başlamadan önce kavun kokulu oda spreyinden sıkıyorum ofisteki odama. Evde çamaşırlarımın ve kıyafetlerimin arasında çiçek kokulu poşetler vardır. Uyumadan önce yastığıma 1-2 damla bebek kolonyası damlatırım. Marketten temizlik ürünleri alırken, kokularının da güzel olmasına dikkat ediyorum. Bulunduğunuz ortamda hoş kokulu ürünler olduğu zaman, ne kadar mutsuz, yorgun stresli ve enerjisiz olsanız da kokuların büyüsüyle kendinizi çok daha iyi hissedeceksiniz...

Vitamin Sözcükleri: Kişisel gelişim uzmanlarının “Mantralar” olarak adlandırdıkları bu tekniğe ben “Vitamin Sözcükleri” adını taktım. Bu teknikte kendiniz için birkaç sözcük buluyorsunuz ve o sözcükleri günde en az 20 kere tekrarlıyorsunuz. Ruhumun, bedenimin, hayatımın manevi vitamin hapı olan sözcükleri bende her gün defalarca tekrarlıyorum.

İşte size birkaç örnek; Sabah uyandığımda “ Bu gün çok güzel bir gün” , İşteyken “İşimde çok başarılıyım”, Bir sorunla karşılaştığımda “ Bunu da atlatacağım”, Üzücü bir şey yaşadığımda “ Geçecek bunlar her şey daha güzel olacak” diyorum kendime… Vitamin sözcüklerini birkaç kez peş peşe tekrarladığımda pozitif enerjiyle doluyorum. Kendimi daha güçlü ve daha mutlu hissediyorum... Sizde hayatınızda vitamin etkisi yaratacak birkaç sözcük bulun ve gün içinde defalarca tekrarlayın. Bu tekniği uyguladığınızda ne kadar faydalı olduğuna şaşıracaksınız.

Hayatımın Sihirli Değnekleri olan bu teknikler umarım sizin için iyi birer örnek olur. Daha güzel ve pozitif bir yaşam sürmeniz dileğiyle, hayatınızdan pırıltılar hiç eksik olmasın...

PINAR

 
Toplam blog
: 15
: 949
Kayıt tarihi
: 27.01.09
 
 

İşletme fakültesi mezunuyum. Bir ihracat şirketinde uzun süre muhasebeci ve çevirmen olarak görev ya..