Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '17

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Şiir çok şeydir

Şiir çok şeydir
 

Grup arkadaşlarla önceden programlanmış Burgazada kiliseleri kültür gezimize gitmek üzere sabah saatlerinden itibaren vapurda olduğum için bu yıl Pelin Batu'nun da katılmış olduğu Sariyer Edebiyat günlerinde bulunamadım. Pek de bulunmak istemedim bu yıl açıkcası. Geçen yıl aynı yerdeki etkinlik güzeldi boğazda tekne turu eşliğinde şiir dinletileri sona erene kadar. Daha doğrusu tekne kıyıya yanaşana kadar.

Bu yıl Ataol Behramoğlu tarafından düzenlendiği şiir festivali de çok anlamlıydı uluslar arası ilk şiir dinletisi özelliğinden dolayı.

Şiir diline hayran olduğum ve hayata dair ilkeli duruşuna saygı duyduğum Ataol Bey'in o geceki programına sonradan katılmış olan ve haz etmediğim bir kişinin katılımı nedeniyle festivali erkenden terketmek zorunda kaldım ve çok üzüldüm. Üzüldüm çünkü şiir dilleriyle dünyayı dolaşacaktım o gece şiir okuyan yabancı şairlerle..

Ataol Bey'in çok beğendiğim ve sizlerin de beğeneceğinizi umduğum şiirini yazıtımın sonunda yazacağımı ifade etmek isterim.

'Şiir' deyip geçiyoruz çoklukla..

Daha doğrusu şiir'i önemsemiyoruz. Şiir'i güzel yorumlayan kişi veya kişilerden dinlemekle yetinmeye çalışıyoruz.

"Çok güzel okudu, çok güzel yorumladı" şeklinde değerlendirmenin ötesinde bir şey yapmadığımızı görüyorum toplum olarak.

Oysa şiir çok şeydir..

Şiir toplumsal değerlerimizin  farklı bir anlatım şeklidir. Tıpkı Sinema Tiyatro Resim Müzik sanat anlatımlarında olduğu gibi şiir diliyle ulaşmaya çalışıyorsunuz topluma hatta dünya'ya..

Evet evet, şiir bir evrensel dildir!

Gün gelecek belki şiirler sona erdirecek dünya'daki savaşları kim bilir..

Keşke festival gecesinde yabancı ülkelerden gelmiş olan şairlerin hepsini dinleyebilseydim o gece şiir dinletileriyle..

Şiirin sadece içeriğini anlamak yetmez. Okuyorken veya biri tarafından okunuyor ve dinleniyorken mısra mısra yaşanmalıdır.

Şiiri içinizde yaşattığınız sürece değerlidir anlamlıdır.

YAŞADIKLARIMDAN ÖĞRENDİĞİM BİR ŞEY VAR..

Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var;

Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi..

Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten

Sen bitkin düşmelisin koklamakktan bir çiçeği

İnsan saatlerce bakabilir gökyüzüne

Denize saatlerce bakabilir bir kuşa, bir çocuğa..

Yaşamak yeryüzünde, onunla karışmatır

Kopmaz kökler salmakktır oraya

Kucakladın mı sımsıkı kucaklayacaksın arkadaşını

Kavgaya tüm kaslarınla, gövdenle tutkunla gireceksin

Ve uzandın mı bir kez sımsıcak kumlara

Bir kum tanesi gibi , bir yaprak gibi, bir taş gibi dinleneceksin

İnsan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildiğine

Hem de tüm benliği seslerle, ezgilerle dolarcasına

İnsan balıklama dalmalı içine hayatın

Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasına..

Not..

Bu şiir beni çok etkiledi..

Sizleri bilemiyorum

.

herkese Ataol Behramoğllu'nun "BEYAZ İPEK GİBİ YAĞDI KAR" adlı şiir kitabını tavsiye ediyorum, fiyatı çok ucuz 12 tl 191 sayfa..

lütfen mutlaka alınız derim

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..